• 0

BTW / Margeregeling bij eenmanszaak

Ik ben een startent occasionsdealer. Mijn RDW aanvraag loopt momenteel, dus kan ik nog geen auto's op handelsvoorraad zetten.

 

Nu heb ik een auto gekocht op een B2B veiling en dit betreft een BTW auto. Mijn ondernemingsvorm is een eenmanszaak.

Ik kan deze auto dus bij de RDW niet op de zaak zetten, maar op mijn eigen naam. Maar het is dus wel handelsvoorraad en kan dus worden opgenomen in mijn administratie en betaal de auto ook vanaf mijn bedrijfsrekening.

 

Blijft deze auto daardoor een BTW auto of omdat deze op mijn eigen naam staat een marge auto?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een welgemeend advies (het is namelijk belangrijk in jouw business):

Probeer te begrijpen wat de margeregeling inhoudt (voordat je jezelf in de vingers snijdt). Het wordt vaak verkeerd opgevat.

Het is een regeling voor handelaren die 2e hands goederen inkopen (voornamelijk van particulieren) en geen BTW op hun inkoopfacturen als voorbelasting kunnen verrekenen, juist omdat de verkoper geen ondernemer is en zelf geen BTW verschuldigd is over zijn verkoop.

 

Dat is dus in de door jou geschetste situatie totaal niet het geval. Want je koopt in van een ondernemer begrijp ik uit je verhaal.

 

Lees dit zou ik zeggen.

 

Er gelden ook allemaal voorwaarden voor het toepassen van de margeregeling.

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.