• 0

Telefoonabonnement zakelijk gebruiken maar dan anders...

Hallo,

 

Mijn vriend heeft zijn abo bij UPC omgezet in een totaalpakket met een abonnement voor een vaste telefoon. Dit hebben we gedaan omdat ik voor mezelf zou gaan beginnen. De vaste telefoon wordt dus hoofdzakelijk zakelijk gebruikt. De telefoon die ik hiervoor aan heb moeten schaffen heb ik in mijn boekhouding verwerkt en opgevoerd als kosten.

 

Nu wil ik de belkosten gaan inboeken. Maar het abo staat op naam van mijn vriend, dus hoe boek ik dat? Moet ik dan uitgaan van 70% van de totale belkosten (dat is dacht ik de eis van de belastingdienst)? En hoe boek ik dat in mijn administratie?

 

Hoor graag van jullie!

 

Groetjes,

Nataz

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Nataz,

 

Dat is nogal een grijs gebied.

 

De belastingdienst zegt hierover dat telefoonabonnementen thuis niet aftrekbaar maar zakelijk gevoerde telefoongesprekken zijn wel aftrekbaar.

 

Over welke bedragen hebben we het hir ongeveer? Hoeveel bel je zakelijk?

 

 

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ovis,

 

Dit zijn nog niet hele grote bedragen. Ik ben pas begonnen en volgende week start ik pas echt met mijn acquisitie.

 

Het gaat hier ook om de zakelijk gevoerde gesprekken. Die kan je normaal gesproken aftrekken maar kan dat ook als het abonnement op zijn naam staat ipv op die van mij.

 

De volgende stap: hoe boek ik het in mijn boekhouding? Ik hoef de kosten niet terug te storten op de rekening van vriend.

 

Nataz

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij kan je vriend hiervoor een rekening sturen. Zo goed mogelijk gespecificeerd in tijd en gesprekken. Echter zonder BTW indien hij het uit prive verschaft. Jij boekt de factuur in de boekhouding. En deze kan dan betaald worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 45 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.