Nataz

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Nataz's trofeeën

  1. Ik heb de datum aangehouden van de dag dat mijn website de lucht in ging. Ik denk dat ik ze maar gewoon op privé hou, BTW kon ik toen nog niet rekenen want ik had nog geen BTW nummer.
  2. Hallo, Ik ben mijn boekhouding aan het opzetten. Een week voor mijn inschrijving bij de kvk heb ik al drie kleine verkopen gehad. Deze inkomsten zijn binnengekomen op mijn privérekening aangezien ik nog geen zakelijke rekening had. BTW is uiteraard niet in rekening gebracht. Nu vroeg ik mij af; moet ik deze inkomsten in mijn boekhouding verwerken of er niks mee doen en straks bij de aangifte inkomstenbelasting opgeven als overige inkomsten (ik werk ook nog deel voor een baas). Indien wel in de boekhouding: Hoe dan? Graag jullie advies! Alvast bedankt!
  3. Bedankt voor jullie reacties! Ik maak gewoon twee reeksen aan.
  4. Hallo allemaal, Ik ben net begonnen als ondernemer in de kunst (kunstenaar). Ik heb aan mijn website een webshop gekoppeld d.m.v. Woocommerce. Via een plugin kan ik woocommerce ook pdf facturen laten maken. Deze zullen netjes oplopend zijn, maar daarnaast wil ik ook werk maken in opdracht. Ook hiervoor maak ik facturen aan. Ik krijg op deze wijze twee reeksen. Is dat toegestaan in een boekhouding? Alvast bedankt voor het meedenken!
  5. Ja, heb ik. Nog niet zo uitgebreid want ben zelf ook een starter:) Ik vond het inderdaad moeilijk een uurtarief te bepalen. Met de gegevens uit de branchemonitor van de BNO (vreselijk hoge tarieven!) en het gemiddelde wat ik tegenkwam op internet heb ik, in combinatie met mijn achtergrond, geprobeerd een middenweg te vinden.
  6. Grafisch ontwerp. Ik heb een direct mail naar startende ondernemers gedaan met een aanbod voor logo en huisstijl ontwerp tegen gereduceerde prijs.
  7. Volgens mij heeft dat alleen betrekking op email en niet op directmail via de post.
  8. @Frans Sijtsma Tja, heb alles nagelopen. Volgens mij was hij wel ok. Nabellen doe ik niet. Het kostenplaatje om na te kunnen gaan of ik het bedrijf telefonisch mag benaderen is mij te duur. (Bel-me-niet-register)
  9. @Shamira, Dus als ik een adressenbestand van de KVK gedownload heb (in mijn geval van startende ondernemers) dan wil dat nog niet zeggen dat ik een acquisitiebrief mag sturen?
  10. Hoi, Vorige week donderdag is er een Directmailing van 449 brieven op de mat gevallen bij bedrijven waarvan ik de adressen via de kvk gedownload heb. Respons tot nu toe= 0 Nu wil ik ook in mijn directe woonomgeving bedrijven aan gaan schrijven. Ik kan de adressen via de kvk downloaden maar kan ook in de gemeentegids gaan kijken. Nu is er thuis een discussie ontstaan: Mijn mening: je kan niet zomaar langs bedrijven gaan en daar je brief in de bus deponeren. Stel je voor dat zo'n bedrijf via de kvk een non-mailer indicatie hebben afgegeven, dan verschijnen ze daar ook niet in je download bestand en dus willen ze geen reclame ontvangen! De mening van de ander: Ja, dat kan wel. Je krijgt toch zelf ook allerhande reclame door de bus, al dan niet gepersonaliseerd? Wat kan wel en wat kan niet? Het is mij niet altijd even duidelijk! Iemand advies?
  11. Hallo, Bedankt allen voor de reacties. Het bedrijf heeft mij het volgende gemaild op mijn vraag of ik hen een factuur kon sturen: Dat zou inderdaad opgaan als het omzet was voor ons. Maar het is puur een reservering voor derden. De fees worden als omzet gekenmerkt en daar rekenen wij ook btw over. De award is slechts een reservering voor derden. (net als bijv een notaris die kent). Wij kenmerken de award niet als omzet en betalen deze alleen door. Onze toegevoegde waarde wordt betaald dmv de fee en daarvoor factureren wij de klant. Duidelijk. ik krijg dus gewoon het prijzengeld uitgekeerd en kan geen factuur sturen. Hoe zet ik deze ontvangsten dan goed in mijn boekhouding?
  12. Het is een Nederlandse organisatie. Opdrachtgevers kunnen op hun website een ontwerpwedstrijd plaatsen waar ontwerpers inzendingen op kunnen doen. Zodra een ontwerper wint keert de organisatie achter de website het, door de opdrachtgever vastgestelde, prijzengeld uit aan de ontwerper. De opdrachtgever betaald het prijzengeld eerst aan de organisatie, waarna er een fee ingehouden wordt door de organisatie.
  13. Bedankt voor je reactie. Hmm...als de organisatie van mij geen factuur wil accepteren schijn ik volgens de belastingdienst toch een probleem te hebben. Daarnaast gaat er dan nog eens 19% van het gewonnen bedrag af ipv 19% over het gewonnen bedrag welke dan bij de organisatie ligt… Niet echt voordelig als het om kleinere bedragen gaat!
  14. Hallo, Ik doe als ontwerper wel eens mee met een ontwerpwedstrijd. Echter, wanneer ik een wedstrijd win wordt het prijzengeld overgemaakt naar mijn zakelijke rekening. In principe komt daar geen factuur aan te pas. Ik heb contact gehad met de belastingdienst en zij zeggen dat dit niet kan. Ik moet volgens hen een factuur sturen. Wie heeft hier ervaring mee? Vriendelijke groet, Nataz
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.