• 0

SEO en frames

Heeft het zin om per pagina aparte keywords te maken wanneer de pagina wordt geladen in een frame?

Bijvoorbeeld op een verkooppagina de merken die worden gevoerd?

Ik maak meestal metatags aan voor de indexpagina met de meest relevante keywords die ook voorkomen in de tekst. In de metatags gebruik ik index/follow

Of is het voor zoekmachines altijd beter om geen gebruik te maken van frames.

Bij websites gemaakt met tabellen gebruik ik vaak includepagina's, kunnen zoekmachines die vinden?

Webmiep

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Frames & zoekmachines werkt niet altijd even lekker, maar zoekmachines nemen ze -mits het goed loopt- wel gewoon op. Volgens mij -maar daar ben ik niet zeker van- kan je metatags alleen opnemen op je indexpagina. Als je ze opneemt in meerdere pagina's zal een zoekmachinerobot ze niet opnemen.

 

Ik adviseer je om in de content van je site 3 tot 4 keer het gewenste keyword op te nemen. Werkt veel beter!

 

Wat een robot overigens niet leuk vindt is een 0x0 frame (dus niet zichtbaar) met daarin allerlei keywords. Dit kan leiden tot het uitsluiten van je site. Includes zijn geen probleem, integendeel.

 

Tenslotte is index, follow een hulpmiddeltje wat vaak niet nodig is. De robot volgt alle links op je website, en vindt zo de pagina's in je site. Opnemen: doen, maar verwacht er geen wonderen van.

 

 

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Elke pagina dienen metakeywords en -description te bevatten die voor die pagina relevant is. Wanneer content en meta-tags overeenkomen (en bij voorkeur ook nog de titel van de pagina, bestandsnaam, etc), wordt de relevantie van de betreffende keywords op die pagina vergroot en heb je kans dat de pagina hoger eindigt wanneer op zo'n keyword wordt gezocht.

 

Zelf werk ik veel met templates of een include structuur, en voeg doorgaans per pagina specifieke tags en een specifieke descriptions toe aan algemene tags/description die door de gehele site gebruikt worden. Wat die includes betreft: een searchengine kan niet zien of er server-side includes worden gebruikt. Javascript-includes met bv. document.write-methoden worden niet geïndexeerd.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Elke pagina dienen metakeywords en -description te bevatten die voor die pagina relevant is. Wanneer content en meta-tags overeenkomen (en bij voorkeur ook nog de titel van de pagina, bestandsnaam, etc), wordt de relevantie van de betreffende keywords op die pagina vergroot en heb je kans dat de pagina hoger eindigt wanneer op zo'n keyword wordt gezocht.

 

 

Nog een vraagje. Vaak wordt er gezocht met zoekwoorden die fout zijn gespeld. Hoe zinvol is het om deze woorden toe te voegen aan de keywordtag gezien het bovenstaande? Ik gebruik natuurlijk liever geen foute spelling op mijn pagina's.

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Elke pagina dienen metakeywords en -description te bevatten die voor die pagina relevant is. Wanneer content en meta-tags overeenkomen (en bij voorkeur ook nog de titel van de pagina, bestandsnaam, etc), wordt de relevantie van de betreffende keywords op die pagina vergroot en heb je kans dat de pagina hoger eindigt wanneer op zo'n keyword wordt gezocht.

 

 

Nog een vraagje. Vaak wordt er gezocht met zoekwoorden die fout zijn gespeld. Hoe zinvol is het om deze woorden toe te voegen aan de keywordtag gezien het bovenstaande? Ik gebruik natuurlijk liever geen foute spelling op mijn pagina's.

 

Je kan het doen, bij google zit er tegenwoordig wel al een spellingschecker op je zoekquery... "Bedoel je ...". Toch ben ik zelf niet zo weg van meta tags, ik denk ook dat de meeste zoekmachines er nog maar weinig gebruik van maken.

 

frame raad ik ook wel af, maar kan je niet zonder zet dan wel op de indexpagina een deel, en zet hier alle content in van alle pagina's. Je bezoekers zien er niets van, maar zoekmachines nemen het wel op.

 

Tenslotte is index, follow een hulpmiddeltje wat vaak niet nodig is. De robot volgt alle links op je website, en vindt zo de pagina's in je site. Opnemen: doen, maar verwacht er geen wonderen van.

 

WEL opnemen, er zijn zoekmachines die hierdoor juist verder gaan, terwijl ze normaal alleen de index pagina zullen opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Elke pagina dienen metakeywords en -description te bevatten die voor die pagina relevant is. Wanneer content en meta-tags overeenkomen (en bij voorkeur ook nog de titel van de pagina, bestandsnaam, etc), wordt de relevantie van de betreffende keywords op die pagina vergroot en heb je kans dat de pagina hoger eindigt wanneer op zo'n keyword wordt gezocht.

 

 

Hoe meer ik me in het onderwerp verdiep des te meer vragen komen er boven.

Ik kijk vaak in broncodes van websites. Ik zie dan soms metatags met veel meer dan 20 plaatsnamen. Namen die in de zichtbare tekst niet voorkomen. Ik ga er even van uit dat ze deze woorden niet onzichtbaar hebben gemaakt door ze dezelfde kleur te geven als de achtergrond. Deze pagina's worden goed gevonden wanneer men het hoofdonderwerp+plaatsnaam intikt in bv google. Hoe doen ze dat? Misschien met een pagina die niet bereikbaar is via het menu maar wel ergens gelinkt wordt aan een image bv een cleardot zodat het geen stand-alone pagina is. Als dit kan, is dat ook verstandig of wordt dit "afgestraft".

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Er zijn tal van truukjes die mense toepassen om maar zo hoog mogelijk te eindigen. Zo ook inderdaad keywords in de letterkleur als die van de achtergrond. Dit wordt inderdaad door Google afgestraft met een lage ranking. Evenals keywords die niks met de site te maken hebben.

 

Je kan het beste gewoon eerlijk blijven over de content die je aanbiedt, geen truukjes toepassen, en zorgen voor links naar jouw site.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
WEL opnemen, er zijn zoekmachines die hierdoor juist verder gaan, terwijl ze normaal alleen de index pagina zullen opnemen.

 

Niet geheel juist: de meestgebruikte zoekmachines volgen de links op je website. En daarvoor hoef je dus geen follow op te geven, dat zal de robot zelf doen. Maar eerlijk is eerlijk: het zal ook niet voor niets zijn!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar het doorgaan naar links, is alleen het volgens van de 'href' tag in een link maar als je een onClick gebruikt om bijvb wat menunvavicaties te doen en een pagina te updaten, dan wordt die niet meegenomen volgens mij.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Maar het doorgaan naar links, is alleen het volgens van de 'href' tag in een link maar als je een onClick gebruikt om bijvb wat menunvavicaties te doen en een pagina te updaten, dan wordt die niet meegenomen volgens mij.

 

Klopt, maar een beetje link met een onClick die meerdere zaken uitvoert en tevens naar een bepaalde pagina verwijst heeft de volgende opzet:

 

link

 

.. op die manier kunnen robots de boel prima indexeren en kunnen ook mensen met een browser die geen Javascript aankan, nog door de site bladeren. Voor die laatste groep kun je eventueel extra informatie tussen NOSCRIPT-tags plaatsen, dit wordt door een beetje searchengine-spider echter niet of nauwelijks relevant geacht.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

er zijn zoekmachines die hierdoor juist verder gaan, terwijl ze normaal alleen de index pagina zullen opnemen.

 

de meestgebruikte zoekmachines volgen de links op je website.

 

zelfde als wat ik zeg, alleen omgedraaid ;) en er zijn toch echt zoekmachines die niet verder gaan (volgens mij zelfs de spider van ilse)

heb hier vroeger veel onderzoek naar gedaan omdat ik me eigen zoekmachine heb gemaakt, alleen draait de spider hiervan tegenwoordig niet meer :(

 

 

Link naar reactie
  • 0

Frames & zoekmachines werkt niet altijd even lekker, maar zoekmachines nemen ze -mits het goed loopt- wel gewoon op.

 

Ik heb nog een vraagje mbt de language tag.

Ik heb een openingspagina (zonder frame) die verwijst naar 6 onderliggende framesets allemaal verschillende talen Het is een .com domein. Alle framesets hebben sleutelwoorden in de bijbehorende taal.

 

Moet ik in de tag op de startpagina nu meerdere talen opgeven (nl, enf, de, it, es, etc) of helemaal geen. Op deze startpagina staan keywords in alle talen.

De startpagina bevat ook tekst in alle talen. Wie weet raad?

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Frames & zoekmachines werkt niet altijd even lekker, maar zoekmachines nemen ze -mits het goed loopt- wel gewoon op.

 

Ik heb nog een vraagje mbt de language tag.

Ik heb een openingspagina (zonder frame) die verwijst naar 6 onderliggende framesets allemaal verschillende talen Het is een .com domein. Alle framesets hebben sleutelwoorden in de bijbehorende taal.

 

Moet ik in de tag op de startpagina nu meerdere talen opgeven (nl, enf, de, it, es, etc) of helemaal geen. Op deze startpagina staan keywords in alle talen.

De startpagina bevat ook tekst in alle talen. Wie weet raad?

 

 

Volgens mij heb je ook een html tag of geloof ik, of iets van een attribuut voor een tag met language=""

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.