Ga naar inhoud

Btw verlaging ombouw auto van benzine naar elektrische.

Geplaatst:

Adriaan1956

Beste collega, s

Het (seriematig) ombouwen van benzine auto, s naar elektrische auto,s is nu veel te duur omdat er op de onderdelen die er voor nodig zijn 19% eind van dit jaar (21%) btw betaald moet worden.

Vooral het accu pakket is erg duur en er zit veel btw op.

Kan er niet een lobby gestart worden om voor ombouw onderdelen geen lager of geen btw betaald hoeft te worden?

 

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Betaalde BTW op ingekochte producten voor je bedrijf kan je gewoon terug vorderen van de belastingdienst. Waarschijnlijk is het worden van BTW ondernemer de oplossing die je zoekt.

Geplaatst:

Adriaan1956

  • Auteur

Beste Wouter,

Dit begrijp ik maar als de auto na ombouw aan een particulier verkocht wordt dan valt er geen BTW terug te krijgen en blijft de auto voor particulieren erg duur.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ik denk dat je er dan voor moet lobbyen om de hele ombouwoperatie voor de particulier btw-vrij of onder laag tarief te krijgen.

 

Als je alleen aan de inkoopkant die accus zonder btw koopt schiet je klant er niet zoveel mee op, als je het vervolgens doorverkoopt als deel van de totale operatie zal het waarschijnlijk alsnog onder het hoge tarief vallen.

 

En uit nieuwsgierigheid: wat kost dat eigenlijk? Het lijkt me nog best een prijzig project om, pakweg, een golfje om te katten naar electrische aandrijving gezien alle draaiende delen eruit moeten - weeg dat op tegen aanschaf van een nieuwe electrische wagen?

Geplaatst:

Adriaan1956

  • Auteur

Natuurlijk zal het mooiste zijn om de hele ombouw btw vrij te kunnen leveren aan een particulier.

De totale ombouwkosten zullen al gauw boven de €10000,- excl btw liggen.

De aandrijving blijft in de auto zitten alleen de motor wordt uitgebouwd en met een koppelplaat wordt de elektromotor gemonteerd aan de versnellingsbak,en natuurlijk ook het benzine systeem wordt verwijderd.

Ook heeft de RDW de keuringseisen in 2012 uitgebreid en de kosten verhoogd.

 

Geplaatst:

P.J.

Natuurlijk zal het mooiste zijn om de hele ombouw btw vrij te kunnen leveren aan een particulier.

De totale ombouwkosten zullen al gauw boven de €10000,- excl btw liggen.

De aandrijving blijft in de auto zitten alleen de motor wordt uitgebouwd en met een koppelplaat wordt de elektromotor gemonteerd aan de versnellingsbak,en natuurlijk ook het benzine systeem wordt verwijderd.

Ook heeft de RDW de keuringseisen in 2012 uitgebreid en de kosten verhoogd.

 

 

Interessante zaak idd om te bekijken of je bepaalde modellen van gebruikte auto's op die manier weer nieuw leven kunt inblazen. Dit is ondoenlijk voor allerlei verschillende modellen. Jij hebt dus waarschijnlijk al een model gevonden dat de moeite van het proberen waard is. Het tweede probleem is het overbrengen van het vermogen. Als er oorspronkelijk b.v. een 55KW benzinemotor in heeft gelegen, moet je elektrische daar toch ook in de buurt zitten anders werkt het niet lekker samen met de versnellingsbak.

 

Ik heb me er nooit in verdiept, maar wat voor type elektromotor ligt er eigenlijk in een auto?

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ah ok, ik dacht dat je bij electrische auto's eigenlijk nooit een versnellingsbak had omdat het toerental niet zo bepalend is voor het vermogen. Overigens zit dat qua vermogen best goed met electrieke karretjes, zelfs zo'n klein nissan ding heeft 100+ pk - maar dat mag ook wel als je een beetje van je plek wilt komen met zo'n accupack aan boord.

 

 

Geplaatst:

P.J.

Ah ok, ik dacht dat je bij electrische auto's eigenlijk nooit een versnellingsbak had omdat het toerental niet zo bepalend is voor het vermogen. Overigens zit dat qua vermogen best goed met electrieke karretjes, zelfs zo'n klein nissan ding heeft 100+ pk - maar dat mag ook wel als je een beetje van je plek wilt komen met zo'n accupack aan boord.

 

 

 

Dat kan alleen met gelijkstroom-motoren. Vandaar ook mijn vraag over het type motor. Maar ik ga eens rondneuzen. ;)

Geplaatst:

P.J.

Hier staat wel wat nuttige uitleg. Hoogst waarschijnlijk worden er nu dus verschillende typen motoren toegepast.
Geplaatst:

Adriaan1956

  • Auteur

Het gaat mij niet om het technische gedeelte dat is geen probleem daar zijn verschillende bedrijven al heel ver mee, het gaat erom de prijs naar beneden te krijgen!

en dat kan met btw vrije levering van de omgebouwde auto,sommige steden geven ook een kleine subsidie maar dat is niet voldoende om de prijs interessant te maken voor particulieren.

Onderstaand een bedrijf wat er al heel ver mee is die hebben een Smart waar bij 100000 km de motor vaak op is als donor auto,deze heeft ook een dubbele bodem waar het accu pakket in kan.

http://www.he-cars.com/index.html

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.