• 0

ZZP'er met één dag vastdienstverband

Ik ben grafisch vormgever en werk fulltime, 5 dagen p/w als zzp'er. Ik heb nu de mogelijkheid om 1 dag per week in vastdienstverband te gaan werken.

Mijn vragen zijn: welke 'haken en ogen' zijn hieraan verbonden (belasting, 'ondernemerschap' etc) en heeft dit bijvoorbeeld consequenties voor mijn starters/zelfstandigenaftrek?

 

Bedankt

 

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste marcel,

 

Ik zie geen probleem als je 1 dag per week in vaste dienst bent.

 

Zelfs met 4 dagen per week (buiten weekends) kom je nog gemakkelijk volledig aan de vereiste 1225 uur voor zelfstandigenaftrek, dus ook startersaftrek.

 

Ja, en belasting betaal je volgens je totale inkomen, dat bij het loonaandeel direct als loonbelasting geheven wordt. Bij de jaaraangifte inkomstenbelasting wordt alles bij elkaar verrekend.

 

Is dit wat je wilde weten?

 

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook verstandig zijn om bij ht invullen van de loonbelastingverklaring de LOONHEFFING niet te laten toepassen. Je krijgt op dat moment wel minder nettoloon, maar uiteindelijk wordt dit recht getrokkken bij je aangfite (inclusief de arbeidskorting). Je aanslag IB wordt daardoor weer wat lager. Ook de zorgverzekeringswet kan, als je het maximum nu via de voorlopige aanslag betaald, lager worden omdat je een stukjer via je salaris afdraagt (en vergeod krijgt via de werkgever).

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 304 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.