• 0

beheer is mij van VOF ontzegd, ben ik nog verantwoordelijk voor de schulen

Via de rechter heeft mijn toekomstige ex-man het beheer over onze zaak gekregen. Hij heeft een nieuwe vennoot gevonden die inmiddels mijn vennootschap heeft overgenomen. Ben ik nog verantwoordelijk voor de schulden die de VOF bij de bank heeft?

In de financiering staat wel duidelijk vermeld dat ook ik de financiering aanvraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je blijft aansprakelijk voor al hetgeen binnen de vof tot de datum van inschrijving KvK.

 

Controleer ook of die wijziging" bij de KvK is ingeschreven !

 

Ja, de bank kan je aansprakelijk houden. Het is van belang dat je de bank in kennis stelt dat je geen vennoot meer bent en ontslagen wil worden uit de hoofdelijke aansprakelijkheid vwb het krediet. De bank zal dan de kredietsituatie opnieuw beoordelen en e.e.a. op nieuw op schrift stellen/ jou schriftelijk ontslaan van jouw aansprakelijkheid. Als dde VOF volgens de bank na jouw ontslag niet kredietwaardig is kan de bank aanspraak op jou doen tot aanzuivering.

Wat ook van belang is hoe de rechter uitspraak heeft gedaan, maar daar heb ik geen inzicht in.

Link naar reactie
  • 0

Ik sta niet meer ingeschreven als vennoot. Nu weigert de bank het beloofde uitkoop bedrag dat door een derde wordt ingebracht mij te gunnen, omdat zei willen dat dat geld voor de schuldaflossing word gebruikt. Deze afspraak over de uitkoopsom is al door beider advocaten vast gelegd.

 

Mag de bank dit doen. Ik weiger akkoord te gaan met gespreide betaling omdat ik denk dat de zaak failliet gaat en ik van mijn man af wil zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.