• 0

Girotel Online

Gisteren een zakelijke rekening aangevraagd bij de Postbank. Ik heb toen gekozen om geen gebruik te gaan maken van Girotel Zakelijk, omdat er geen telefoonlijn naar mijn werkplek loopt en ik dacht dat je alleen gebruik kon maken van Girotel Zakelijk als je een telefoonverbinding + telefoonmodem hebt. Aangezien ik kabelinternet heb, dacht ik dat Girotel Zakelijk dus voor mij zinloos zou zijn.

Nu kwam ik vandaag echter deze link tegen waardoor ik kennis maakte met Girotel Online. Dat is een service van de Postbank die te vergelijken is met MijnPostbank.nl, de particuliere versie van Girotel Online. Hiervan kun je ook gebruik maken met een ADSL of kabel-verbinding! (correct me if I'm wrong!)

 

Wie heeft hier ervaring mee en werkt dit goed, want dan ga ik het natuurlijk gelijk aanvragen. :)

 

Daarnaast nog een tweede vraag: hoe lang duurt het voordat je aanvraag is verwerkt bij de Postbank en je gebruik kunt gaan maken van je rekening?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik ook de online versie :) werkt prima.Kan het niet vergelijken want ken alleen Girotel Online.

Ik ben ook van plan om alleen Girotel Online te gaan gebruiken. Is het mogelijk alleen Girotel Online aan te vragen en niet Girotel Zakelijk aangezien ik die toch niet ga gebruiken? Als ik de site bekijk, lijkt het erop dat het niet kan, maar je weet het maar nooit... ;)
Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds kort ook een postbank-rekening, maar vindt het online bankieren een gruwelijke zooi met al die codes en weet ik veel wat. Van de Rabobank heb ik een handig apparaatje, daar stop ik mijn pas in, toets mijn pincode in en voila, toegangscode.

 

Postbank is zo "vriendelijk" om met lange lijsten met zogenaamde TAN-codes te werken. Volgens een methode uit het jaar nul genereren ze een stapel codes die je af mag gaan halen en waarmee je je betalingen uit kunt voeren. Codes op -> nieuwe halen. Codes verloren -> boel blokkeren -> nieuwe aanvragen -> 3 werkdagen wachten.

 

Ik vind het maar een gedoe. Ik zit met internetbankieren juist niet te wachten op een ouderwetse papierwinkel.

 

Wat betreft de aanvraag, die was op zich vrij snel rond maar ze waren bij mij vergeten de pas te leveren. Na weken van bellen en formulieren invullen kon dat ook geleverd worden. Een van de redenen dat ik geen zakelijke rekening wilde bij de Rabobank is omdat hun filiaal Hilversum fout op fout stapelt, maar de Postbank doet helaas vooralsnog niet voor onder.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik heb twee afzonderlijk abbos op girotel online, een voor een privé rekening en een voor een zakelijke. Die kosten zo'n twee euro per maand. Voor de privé rekening heb ik ook een mijn.postbank.

De grootste verschillen liggen op de mutaties die te downloaden zijn.

Girotel online heeft één maand mutaties online en mijn.postbank tot één jaar.

De downloads van girotel online zijn altijd correct, die van mijn.postbank vertonen zo nu en dan foutjes.

Meestal gebruik ik dus girotel online, omdat ik die mutaties graag direct in de boekhouding opneem, en mijn.postbank heeft meestal handmatige mutaties nodig.

Link naar reactie
  • 0

Werkt prima hoor.

En die codes gaan echt niet 1,2,3 op. ;D

digitaal/online is gewoon prettig.

Papieren toestanden vergeet ik gewoon vaak te posten. :)

 

Dat is waar, maar een van de grote voordelen van internetbankieren, dat je er dus overal mee kan werken, gaat zo niet op natuurlijk. Tenzij je overal je codes wilt laten slingeren, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Bij de Rabobank kan je zonder risico op diverse locaties dat apparaatje achterlaten (of die van een ander gebruiken). Bovendien kun je met je pincode alles mee. Bij de Postbank moet je je rekeningnummer, een codenummer, een GIN-nummer en hele stapels TAN-codes bij de hand hebben wil je het kunnen gebruiken. Knappe kop die dat uit zijn hoofd kent, en ik vind het dan ook niet alleen lastig maar ook relatief onveilig.

 

Online je rekening kunnen bekijken en beheren is inderdaad prettig, maar de Postbank doet een dappere poging om dat zo omslachtig mogelijk te maken.

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

De TAN-codes hoef je tegenwoordig niet meer via de post binnen te krijgen. Je kunt ze ook op je gsm ontvangen op het moment dat je een overschrijving doet! Tenminste zo werkt dat op MijnPostbank.nl voor mijn privé rekening. Het werkt super snel en handig. Of dat ook mogelijk is met een Zakelijke Rekening weet ik niet btw.

 

Bij mij duurde het overigens ook 7 dagen voordat mijn rekening te gebruiken was. Ik ga nu ook Girotel Online aanvragen, want dat had ik bij het aanvragen van de rekening nog niet gedaan. Ben benieuwd hoe lang dat duurt! ;)

Link naar reactie
  • 0

Wilde daarnet Girotel aan mijn zakelijke rekening toevoegen. Op mijn privé rekening gebruik ik geen girotel, omdat ik MijnPostbank.nl daarvoor gebruik.

 

Ik stuitte op de volgende vraag: "Wilt u extra Girorekeningnummers aan het abonnement toevoegen?" (In één abonnement kunnen maximaal 4 extra Girorekeningnummers worden opgenomen (ook particulier). Het is niet mogelijk een particuliere rekening toe te voegen aan een abonnement van een vereniging, stichting of kerkgenootschap.)

 

Wat is hier het voordeel van en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Link naar reactie
  • 0

Ook de after sales is fantastisch bij de Postbank. Telefoontje of alles naar wens was verlopen, of er nog vragen waren en of er nog diensten waren waarvan we nog niet op de hoogte waren en/of er nog vraen waren.

 

Tsja, ik heb zelf ondertussen al meer dan mijn buik vol van de Postbank. Ze hebben geen giropas geleverd terwijl ik dat wel had aangegeven, en die moest ik dus navragen. Ondertussen kan ik geen geld pinnen maar erger nog, ook niet opnemen. Dat kan alleen op vertoon van giropas, kreeg ik te horen toen ik met paspoort naar de bank ging om geld op te nemen. Ik kan dus gewoon niet bij mijn eigen geld!!

 

Een officiële klacht is inmiddels onderweg.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Wilde daarnet Girotel aan mijn zakelijke rekening toevoegen. Op mijn privé rekening gebruik ik geen girotel, omdat ik MijnPostbank.nl daarvoor gebruik.

 

Ik stuitte op de volgende vraag: "Wilt u extra Girorekeningnummers aan het abonnement toevoegen?" (In één abonnement kunnen maximaal 4 extra Girorekeningnummers worden opgenomen (ook particulier). Het is niet mogelijk een particuliere rekening toe te voegen aan een abonnement van een vereniging, stichting of kerkgenootschap.)

 

Wat is hier het voordeel van en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

 

ik wist niet dat je een particulieren en zakelijke rekening samen op 1 girotel (internet) kon nemen? ik kon het in ieder geval niet.

 

daarintegen heb ik wel 2 particulieren rekeningen, en die heb ik wel op 1 girotel abbo. of het handig is, ik vind van wel, je ziet duidelijk een overzicht wat je saldo is op beide rekeningen. etc etc. overigens zijn je mutaties wel gescheiden hoor

Link naar reactie
  • 0

Na jullie 2 reacties gelezen te hebben, ga ik het dan ook maar doen. :)

 

Vandaag btw mijn overschrijvingskaarten binnen gekregen. Krijg je bij een zakelijke rekening geen mapje waar je je afschriften in kunt bewaren, want die heb ik nog niet gekregen?

 

Ik kreeg er wel eentje ;-) (A4 formaat map)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.