Minister van Buitenlandse Zaken Ben Knapen gaat kortingsbonnen geven aan ondernemers die advies inkopen voor duurzaam ondernemen in ontwikkelingslanden.
Entrepreneurs kunnen 50 procent van het bedrag, maximaal 10.000 euro, terugkrijgen van de staat.
Het gaat om een pilot waarbij het ministerie wil kijken in hoeverre ondernemers kunnen bijdragen aan de private sector in deze landen. Volgens het ministerie cruciaal voor economische groei en armoedevermindering.
Ondernemers die bijvoorbeeld een consultant of maatschappelijk organisatie inhuren om geholpen te worden bij duurzaam ondernemen in ontwikkelingslanden kunnen een vergoeding krijgen.
Risico
Om in aanmerking te komen voor een kortingsbon gebruikt het ministerie een zogenaamde IMVO-kader, gebaseerd op richtlijnen van de OESO. Buitenlandse Zaken zal afhankelijk van het risico bij het project strike controles uitvoeren en verplichtingen opleggen.
Eerder maakte Knapen al bekend dat het kabinet de komende vijf jaar 275 miljoen euro heeft gereserveerd voor ondernemen in ontwikkelingslanden
De laatste tijd hoor ik steeds meer over stimuleringsmaatregelen voor Nederlandse ondernemers die met/in ontwikkelingslanden zaken doen. Het : Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
In ons forum worden veel vragen gesteld m.b.t. internationaal ondernemen, maar weinig over ondernemen met Ontwikkelingslanden. Terwijl daar wellicht een behoorlijke markt open ligt. Ik ben nieuwsgierig of het jullie bezig houdt en/of dat jullie hier mee bezig zijn en welke ervaringen jullie hebben.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Bron: Nuzakelijk.nl
De laatste tijd hoor ik steeds meer over stimuleringsmaatregelen voor Nederlandse ondernemers die met/in ontwikkelingslanden zaken doen. Het : Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
In ons forum worden veel vragen gesteld m.b.t. internationaal ondernemen, maar weinig over ondernemen met Ontwikkelingslanden. Terwijl daar wellicht een behoorlijke markt open ligt. Ik ben nieuwsgierig of het jullie bezig houdt en/of dat jullie hier mee bezig zijn en welke ervaringen jullie hebben.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37007-kortingsbonnen-ondernemen-met-ontwikkelingslanden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag