• 0

Webwinkel starten

Hallo allemaal,

 

Na een lange tijd veel te lezen op dit forum, ben ik eindelijk zover om zelf een bericht te plaatsen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een aantal vragen. Mocht ik dit in de verkeerde rubriek plaatsen dan mijn excuus.

Uiteraard heb ik de zoekfunctie al gebruikt. Hier heb ik ook een hoop info door gevonden maar toch heb ik onderstaande vragen.

 

Situatie:

Ik wil een webwinkel starten in bepaalde kleding. (Hiervan bestaan er al ontzettend veel maar ik ben ervan overtuigd dat ik iets unieks heb, anders zou ik er ook niet aan beginnen.)

Nou heb ik zelf al wel ervaring als ondernemer in een andere branche maar ik heb een aantal vragen.

De webwinkel moet een proffesionele uitstraling hebben en het doel is ( in loop van tijd) fulltime te kunnen draaien.

Ik heb het grootste gedeelte van mijn ondernemingsplan al rond.

 

vr1.

Waar kan ik het beste mijn webwinkel hosten.

Het investeringskapitaal zal bij begin laag zijn dus een site van 10.000 euro is geen optie. Daarom zit ik te kijken naar kant en klare leveranciers waarbij je een contract afsluit. Hiervandaan kan ik dan als het allemaal goed loopt altijd nog overstappen naar een op maat gemaakte website. Bij 123webshop.nl bieden zij goede opties aan, zoals betalingsmogelijkheden, integratie van FB etc. Nadeel zoals ik het nu zie, is dat ze niet via telefoon bereikbaar zijn. Dus stel dat er iets aan de hand is dan moet je maar wachten tot je een mail terug krijgt.

Iemand ervaring met hun of raden jullie mij iets anders aan???

 

vr2.

Aan welke kosten moet ik denken bij een webwinkel? Buiten de normale bedrijfskosten

- webhosting

- ssl certificaat

- Ideal en andere betaalmogelijkheden

- thuiswinkelwaarborg

 

vr3.

Hoe bereken ik de verwachte afzet per maand.

Ik heb nu het volgende even fictief.

Doelgroep 25000 mensen, deze bestellen 2x per jaar. Aantal bestellingen per jaar is 50000/12=4166 bestellingen per maand

 

vr4.

Iemand nog andere tips/ valkuilen etc. waar ik misschien iets aan kan hebben?

 

Alvast bedankt voor jullie moeite

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij 123webshop zit de hosting in het pakket, dus daar heb je volgens mij niet veel keuze in. Ik kan je wel als tip meegeven, dat je eerst onderzoek doet naar de mogelijkheden om je webshop vanuit zo'n aanbieder om te zetten naar een op maat gemaakte shop. Dat wil nog wel eens problematisch blijken, dus ga op zoek naar ervaringen.

 

Naast je kosten voor beveiliging en iDeal, is het de vraag of je zelf voorraad gaat houden (dus inkoop, en waar ga je die voorraad laten), of dit laat doen dmv dropshipping. Daarnaast moet je rekening houden met de Wet Koop op Afstand.

 

Ik heb je (deels) een antwoord gegeven op je eerste twee vragen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is er dan zo slecht aan het huren van een webshop?

Je bent beperkt door datgene wat de verhuurder je geeft aan mogelijkheden in je shop. Zomaar een paar voorbeelden die ik in de praktijk voorbij heb zien komen bij webwinkeliers met een gehuurd pakket:

 

Het uiterlijk van de shop is maar in beperkte mate aan te passen naar jouw wensen. Als jij de bestelknop een andere kleur en positie wilt geven omdat dat beter is voor de conversie, dan is dat niet mogelijk.

 

Stel dat je in de toekomst veel orders gaat krijgen en je in 1x 100 pakbonnen wilt uit kunnen printen. Maar bij jouw software kan alleen maar per bestelling een pakbon uitprinten. Gevolg; je zit 100x twee of drie keer te klikken om de pakbonnen uit te printen. Je kan dat niet snel de software aan laten passen zoor je programmeur. Je moet dan een verzoek indienen bij de verhuurder die, als je geluk hebt, je verzoek in de jaarlijkse update van de software zal verwerken.

 

Als gevolg daarvan wil je er misschien later weg om een professioneler pakket te nemen. Helaas staat er in de voorwaarden van de verhuurder dat zij eigendom zijn van alles en kan je dus niet je producten, klantenbestand en orders exporteren naar het nieuwe pakket.

 

Ik zeg niet dat dit bij elke huurwinkel zo is, wellicht dat er inmiddels verhuurders wakker geworden zijn en dat er inmiddels al weer meer mogelijk is. Maar wees je er in elk geval van bewust en kijk er kritisch naar.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik zeg niet dat dit bij elke huurwinkel zo is, wellicht dat er inmiddels verhuurders wakker geworden zijn en dat er inmiddels al weer meer mogelijk is. Maar wees je er in elk geval van bewust en kijk er kritisch naar.

 

Voor zover ik weet hebben de meeste webwinkel verhuurders deze beperkingen, uiteraard om er voor te zorgen dat jij nog heel lang klant bij ze blijft, en in ieder geval niet zonder 'kleerscheuren' weg kan.

Link naar reactie
  • 0

 

vr1.

Waar kan ik het beste mijn webwinkel hosten.

Het investeringskapitaal zal bij begin laag zijn dus een site van 10.000 euro is geen optie. Daarom zit ik te kijken naar kant en klare leveranciers waarbij je een contract afsluit. Hiervandaan kan ik dan als het allemaal goed loopt altijd nog overstappen naar een op maat gemaakte website. Bij 123webshop.nl bieden zij goede opties aan, zoals betalingsmogelijkheden, integratie van FB etc. Nadeel zoals ik het nu zie, is dat ze niet via telefoon bereikbaar zijn. Dus stel dat er iets aan de hand is dan moet je maar wachten tot je een mail terug krijgt.

Iemand ervaring met hun of raden jullie mij iets anders aan???

 

 

Ik heb zelf ooit eens een webwinkel bij SEOshop gehad. Ze zijn goed bereikbaar via e-mail en telefoon en bieden ook een Facebook shop, smartphone shop, koppelingen met betaalproviders en voorraadbeheer voor kleding. Biedmeer en Elexioshop zijn ook wel okay, maar bieden net even iets minder volgens mij. 123webshop.nl vond ik net wat te basic.

Link naar reactie
  • 0

En dan wordt nog niet eens de seo technische kosten/maatregelen genoemd. Een webshop starten kan bijna iedereen. (met de huidige aanbieders) Maar te zorgen dat je site in de top 10 komt lijkt me in jou geval heel moeilijk. Ook omdat je aangaf dat het merk wat jij wou verkopen er heel veel van zijn.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.