• 0

Auto kopen: Op de zaak of Prive

Beste HL'ers,

 

De leasecontract van mijn auto loopt binnenkort af. Ik ben een ZZPér en ik heb een auto nodig voor zakelijke, maar ook prive ritjes. Ik rijd nu een Alfa Romeo 159 en ben de hoge bijtelling een beetje zat. De volgende auto wordt dus een goedkopere/milieu vriendelijke versie.

 

Ik zit nu aan de Fiat 500 0.9 TwinAir te denken. Ik ben er alleen niet helemaal uit wat beter is: Zakelijk of Prive kopen?

 

Ik rijd zakelijk 20.000km en prive 5.000 a 7.500km per jaar.

 

Kan ik investerings- milieu-aftrek toepassen op deze auto? Waardoor die dus een stuk goekdoper wordt zakelijk?

 

Ik ben van plan om deze auto 2 jaar te rijden en daarna te geven/verkopen aan mijn vriendin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost,

 

Bekend vraagstuk! Met name omdat ik zelf bij een leasemaatschappij werk ;) . Wat ik zou doen in jouw situatie, als je gunstig wilt leasen, is even googlen naar private lease, prive lease, etc. Als je goed zoekt kun je vanaf €150+ een 107/C1/ETC leasen. (Incl verzekering, onderhoud, excl brandstof)

 

Op die manier kun je als particulier een auto leasen en jezelf reiskostenvergoeding blijven betalen vanuit je bedrijf :)

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Bekend vraagstuk! Met name omdat ik zelf bij een leasemaatschappij werk ;) . Wat ik zou doen in jouw situatie, als je gunstig wilt leasen, is even googlen naar private lease, prive lease, etc. Als je goed zoekt kun je vanaf €150+ een 107/C1/ETC leasen. (Incl verzekering, onderhoud, excl brandstof)

 

Op die manier kun je als particulier een auto leasen en jezelf reiskostenvergoeding blijven betalen vanuit je bedrijf :)

 

 

 

 

Zolang deze onbelast blijft is het misschien intressant, anders via de zaak kopen of leasen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.