• 0

Domeinnaamhouder een buitenlandse bedrijf

Stel, ik bezit de rechten van een merk en het .nl domeinnaam is sinds kort geregisseerd door een bedrijf. Ik heb deze bedrijf een brief gestuurd en verzocht om het domeinnaam zsm over te dragen aan mij, maar dat hebben ze niet gedaan.

 

Wat ze hebben gedaan is het domeinnaam verkopen aan een particulier in het Midden-Oosten. Maar ze zijn nog steeds wel de administratieve en technische contactpersoon.

 

Kan ik hun aanklachten voor de verkoop?

Kan ik het bedrijf in het Midden-Oosten aanklachten?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel, ik bezit de rechten van een merk en het .nl domeinnaam is sinds kort geregisseerd door een bedrijf.

 

Stel dat je de rechten verworven hebt op de juiste manier en voordat de domeinnaam geregistreerd is, dan kan je dat volgens mij gewoon bij SIDN aangeven. En anders via een Nederlandse rechter kan je alsnog de domeinnaam bemachtigen.

Link naar reactie
  • 0

Het is nog steeds een Nederlandse domeinnaam, geregistreerd bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Volgens mij heb je dan niet zo veel te maken met of de partij die de houder van de domeinnaam is, de intellectuele rechten ervan erkend. Anders had een buitenlands bedrijf zo alle .nl domeinnamen kunnen kapen toen ze nog vrij waren. :)

 

Een ander verhaal wordt het als het niet om een .nl maar om een andere extensie gaat. Die worden door andere bedrijven of instanties beheerd.

 

Informeer eens bij een jurist met expertise op dit gebied, die kan je zo vertellen hoe de vork in de steel zit.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat SIDN is meeste gevallen geen rechter speelt. Als er ook maar op enige wijze onduidelijkheid kan bestaan over de rechtmatigheid van de registratie zal je alsnog een uitspraak bij het gerechtshof moeten ophalen. SIDN gaat in principe gewoon uit van een 'first comes first served' basis.

 

SIDN kijkt alleen naar de geregistreerde houder op het moment van het geschil. Het feit dat het domein is doorverkocht aan een derde partij of in gebruik is door een derde partij maakt voor SIDN geen verschil. Een rechter kan hier dan weer wel verschil in maken.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

SIDN speelt niet voor rechter daar is de geschillenbeslechter voor en als deze besluit dat de domeinnaamhouder gewijzigd moet worden voert SIDN dit uit.

 

Indien de geschillenbeslechter oordeelt dat de domeinnaamhouder gewijzigd moet worden

zodat de eiser de domeinnaamhouder wordt, zal SIDN na verloop van tien (10)

kalenderdagen nadat het instituut SIDN van de uitspraak op de hoogte heeft gesteld de

uitspraak uitvoeren

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.