Jump to content

daniel f

Senior
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    NetDistrict - Network Solutions
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    sitedeals.nl

Company info

  • Location
    Groningen
  • Phone number
    050-7115269
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Intellectueel eigendom
  • Branch 3
    Huisvesting & vastgoed
  • Website address
  1. Even terug gezocht hoe ik daar bij kwam maar het staat hier: http://www.security.nl/artikel/30674/Juridische_vraag%3A_Aanmaning_per_e-mail_rechtsgeldig%3F.html Terwijl hier wel weer wordt gesteld dat het rechtsgeldig is: http://blog.iusmentis.com/2008/01/07/ingebrekestelling-per-e-mail-is-rechtsgeldig/ Maar goed even buiten dat kan je dergelijke e-mail natuurlijk nog steeds negeren om het feit dat er geen NAW KvK etc. gegevens instaan. Hier omtrent zijn er natuurlijk wel verplichtingen.
  2. Ja laatste 2 hier ook binnen gekregen. Voor dit soort e-mailtjes ben ik blij dat ze geconverteerd worden naar PLAIN text. Volgens mij is het zo dat als een zogenaamde ingebrekestelling niet rechtsgeldig is via de e-mail dus kan je het sowieso rustig negeren. Daarnaast: - Afzender e-mail is niet gelijk aan ondertekende - Geen contactgegevens verwerkt in e-mail - Onduidelijkheid om welke vordering het zou gaan
  3. Het zal denk ik ook wel heel erg branche verschillend zijn. Maar ik denk dat je sowieso wel goed doet als bedrijf om een zekere geheimhouding in de normale voorwaarden te verwerken. In mijn geval gaat het vooral om dataverwerking. Maar kan me goed voorstellen dat als je veel conceptuele zaken bespreekt dit wat anders ligt natuurlijk.
  4. Staat er niet al iets in je voorwaarden over geheimhoudingen tussen jou en je klant? Ik heb een heel mooi regeltje in mijn voorwaarden staan. Voorwaarden van de klant worden niet geaccepteerd. Krijgen weleens vragen over bijvoorbeeld kan je mijn e-mail inzien. Mijn antwoord is altijd technisch is het mogelijk ja. Maar dan nog stel we gebruiken gegevens of data van de klant volgens mij is die dan geen NDA nodig om daarover zijn recht te krijgen. Geloof dat er genoeg andere wegen zijn.
  5. De bewijsvoering in dergelijke zaken blijft een beetje een heikel punt. Zie ook: http://www.kvk.nl/ondernemen/intellectueel-eigendom/uw-idee-beschermen/ Je zou zo nu en dan je teksten, kopie design etc. kunnen onderbrengen op één van de opties genoemd bij de KvK. Het is niet waterdicht maar het kan je positie wel versterken. Al is het alleen al om aan de tegen partij aan te geven dat je bewijs hebt en kan tonen. Bedenk wel dat facturen sturen met leuke hoge bedragen niet zomaar kan. Het schrikt misschien wel af, maar kan makkelijk betwist worden als het onevenredig is of enigszins weg heeft van een boete. Hou er rekening mee je gebonden bent aan de wetgeving en dat er geen algemene voorwaarden in het spel zijn die je positie verbeteren.
  6. Volgens mij hebben meeste gefailleerden wel de nodige Belastingschuld. Maar mijn tip is, lekker het faillissement en de gevolgen afwachten en een bedrijfsadviseur inschakelen. Je moet absoluut tot in de puntjes duidelijk hebben welke gevolgen het faillissement heeft op het nieuw op te richten bedrijf. Ik zit midden in een voorbeeld van een bedrijf die ten onder gaat aan het faillissement van het oude bedrijf. Dat bedrijf heeft nauwelijks een jaar bestaan en vanaf dag 1 is het een juridische strijd geweest. Wees er voorzichtig mee.
  7. Stel je concurrenten zijn je liever kwijt dan rijk, dan is het wel een mooie gelegenheid om dit op te pakken. Heb een tijd terug ook iets over gelezen. Maar dat was niet de gemeente die de webshop aanklaagde maar de brancheorganisatie omdat er klachten vanuit de branche kwamen. Maar het zal niet per definitie onmogelijk zijn. Bedrijven als de Makro en Office Center vallen toch ook onder detailhandel? Deze zitten meestal ook gewoon op het industrieterrein.
  8. Bedenk wel dat SIDN is meeste gevallen geen rechter speelt. Als er ook maar op enige wijze onduidelijkheid kan bestaan over de rechtmatigheid van de registratie zal je alsnog een uitspraak bij het gerechtshof moeten ophalen. SIDN gaat in principe gewoon uit van een 'first comes first served' basis. SIDN kijkt alleen naar de geregistreerde houder op het moment van het geschil. Het feit dat het domein is doorverkocht aan een derde partij of in gebruik is door een derde partij maakt voor SIDN geen verschil. Een rechter kan hier dan weer wel verschil in maken.
  9. Je moet dan wel sterk in je schoenen staan. De meeste bedrijven zullen je direct afpoederen. Bij de wat grotere bedrijven zal je in meeste gevallen dan ook niet verder komen dan de receptie. Wat ook veel gebeurd is dat ze doen alsof ze interesse hebben. Je laat je papieren achter en gaat vervolgens direct de papierbak in. Je moet ook wel beetje tegen een koude vijandige sfeer kunnen als je bij bedrijven onaangekondigd langs gaat. Mijn ervaring daarin dat het niet vaak erg op prijs gesteld wordt. Onder het motto ondernemers zijn altijd druk en medewerkers weten niet wat ze er mee moeten.
  10. Ik denk niet dat het pinnen zo zeer het heikele punt is, het feit of je wel of niet een pin in huis hebt zegt weinig over of je tot detailhandel behoort of niet. Overigens denk ik dat je je meer zorgen moet maken over concurrenten die je daarop aanvallen dan de gemeente. De gemeente zal veel minder snel juridische stappen ondernemen.
  11. Herinner me iets vaags over een zaak waarin een brancheorganisatie een bedrijf aanklaagde welke een webshop runde en gevestigd was op een industrieterrein waar geen detailhandel bestemmingsplan op zat. Het pinnen (contant betalen) bij het afhalen lijkt mij verder niet zo'n heel erg probleem. Er zijn meer webshops die dit doen die ook gevestigd zijn op het industrieterrein. Maar ik weet niet hoe het met hun bestemmingsplan zit. Als je al problemen krijgt zal het denk ik daar liggen. Linkje: http://mobiel.nu.nl/nuzakelijk/e-business/52622-Webshop-mag-niet-op-industrieterrein.html
  12. Nee stond ook niet in de brief zelf. Maar omdat het wel was aangegeven als onderscheiden punt van andere juridische dienstverleners.
  13. Inderdaad. Een ontvanger van een mailing zal waarschijnlijk alleen reageren als ze het aangeboden product nodig hebben (niet 'nodig zijn') of denken te hebben. Vooral dat laatste biedt, met de juiste tekst, mogelijkheden. Ik al twee keer! Dat maakt het 2-1 voor de direct-marketing! ;) Ja die zin kwam er inderdaad niet zo lekker uit. Zat al beetje in de knoop met het zijn/hebben/is. Het feit dat ik al twijfel over mezelf plus het feit dat ik absoluut geen taalwonder ben betekend doorgaans creativiteit ten top ;D Maar het kan ook zijn dat ik vooral de oninteressante, onpersoonlijke, irritante direct mailings krijg >;( Zat me nog wel te bedenken. Ik weet niet of de nadruk op goedkoop leggen de oplossing is. Denk dat de meeste ondernemers liever resultaten zien.
  14. In mijn ervaring is direct mailing niet echt de manier. De meeste ontvangers zullen als ze het nodig zijn al hebben, of gewoon niet nodig zijn. Dan moet je er al toevallig eentje tussen hebben zitten die je nodig is. Ik zelf ben in ieder geval nog nooit klant geworden van een bedrijf via direct mailing. Als ik op juridisch vlak kijk, en mezelf afvraag waarom zou ik een direct mailing bewaren. Heel simpel gratis uurtje consult? Klinkt als veel werk maar als je goed bent dan hebben ze wel even geproefd en is het naar mijn idee veel waarschijnlijker dat je een nieuwe klant er bij hebt. Dat werkt overigens niet bij alle branches. Ik kan bijvoorbeeld wel gratis hosting en domeinen gaan lopen weggeven maar daarmee trek ik bijvoorbeeld dan weer geen klanten. In ieder geval niet de klanten die ik wil. Dat is wel een punt om te overwegen.
  15. De laatste tijd krijg ik een steeds lagere dunk van PostNL om eerlijk te zijn. Heb het idee dat ze dat post er de laatste tijd nog maar een beetje bij doen. Zaken die ik afgelopen maanden tegen ben gekomen: - Post laten verdwijnen - Medewerker die grote aantallen post steelt/ kwijt maakt - Post opsparen en laat bezorgen - Post verkeerd bezorgen Daarnaast het feit dat ze een bijzondere hoge druk op hun ingehuurde pakketbezorgers leggen. - Als laatste weg bij distributiecentrum - 2de keer aanbieden bij geen gehoor in eigen tijd en op eigen kosten - Hoge werklast Ik weet niet hoe het met DHL/UPS staat wat dat betreft, maar ik weet wel dat ik er niks van merk en hun vele malen meer vertrouw inmiddels. Het is trouwens niet zo dat ze gewoon maar post kwijt kunnen maken en dat je als verzender je verlies maar moet accepteren. Je gelijk krijgen is dan wel weer een 2de. Zal me niks verbazen als het eindeloze doorsturen gewoon beleid is. Volgens mij heb je trouwens een geschillen college waar je je klachten kan indienen en waarover ze dan een uitspraak zullen doen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept