pvk25

Senior
  • Aantal berichten

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Aangelag 16, Reusel, 5541GK, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Patrick
  • Achternaam
    van Kemenade
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Online Groei Coach
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

pvk25's trofeeën

  1. Een paar tips, naast de dingen die al genoemd zijn. Je geeft aan weinig ervaring in de horecabranche te hebben, zou adviseren om een tijdje al is het maar voor avond in de week ergens in een snackbar te gaan werken om te kijken of het iets is wat je leuk vind om te doen en wat ervaring op te doen in het werk. Kan vertellen dat het werk toch iets lastiger is dan het op eerste gezicht lijkt en iets is waar je routine in moet krijgen. Verder natuurlijk bij de gemeente checken of het vrijgekomen pand volgens het bestemmingsplan een horeca onderneming mag worden (of al is). En een berekening maken, verwachte aantallen verkopen, inkoop, huur/lening en andere kosten. Naast het in kaart brengen van de mogelijkheden en of het een goede business oportunity is. Moet je ook een inschatting maken of het hebben van een snackbar (of lunchroom) een manier van leven is die ziet zitten. Wil je bijvoorbeeld omzet halen op stapavonden van mensen die uitgaan houd dit ook in dat je zelf niet op stap kunt. Je bent vrij op momenten dat andere mensen werken en visa versa.
  2. Klein dingetje je bent op de contactformulier de rest van het telefoonnummer vergeten er staat nu 030- => Zie net dat dit al gemeld is excuus ...
  3. Vindt de url naam niet zo goed, AdresEnZo.nl is denk ik veel duidelijker, gelukkig hebben jullie wel beiden URL's in bezit en wijs je de ene site naar de andere door. Positief, website ziet er professioneel uit, wat je product is en wat de meerwaarde is leg je duidelijk uit. En m.i. zijn ook de gevraagde prijzen zeer redelijk. Suc6 !
  4. Denk dat je het best een dropship constructie kunt aangaan. Partij 1: bouwt en onderhoud website en verricht marketing activiteiten en biedt product X voor 100 euro aan. En int deze betaling. Deze order wordt doorgezet naar partij 2 welke het product levert aan de eindklant en zorgt voor verdere afwikkeling en service. En partij 2 factureert 90 euro aan partij 1. Patij 1 heeft in dit geval 10 euro per sale. Partij 1 heeft dus de verantwoordelijkheid om de website goed te onderhouden en te laten groeien want succes van de website is bepalend voor zijn verdiensten. Partij 2 heeft een extra sales kanaal en betaald alleen voor de gerealiseerde sales en loopt verder geen risico's.
  5. Heb zelf 12 eigen websites naar https gezet bij 4 verschillende web hosts. In aanvulling op de dingen die al genoemd zijn: - bij sommige webhosting servers is zijn er aparte folder (httpdocs/public_html en httpsdocs/private_html of private) voor http en https sites (en zou je zelfs 2 totaal verschillende sites naast elkaar kunnen hebben op http en http) bij andere is er een doorverwijzing voor dit pad en kan de nieuwe https site gewoon in dezelfde ftp folder blijven staan, zie documentatie webhost - htaccess code zoals boven genoemd is correct in 90% van de gevallen, op sommige webhosts heb je een andere variaties nodig maar dit is normaliter terug te vinden in de helppagina's van je webhost - https website toevoegen in Search Console (heette vroeger google webmaster tools) - Alle caches leegmaken - TESTEN !!! - Check alle combinatie's, dus http en https in url, en met en zonder www, die dit voor homepage en minimaal 1 andere pagina, dus minimaal 8 checks (per browser) - Check in alle gangbare browser (heb verschillen gezien) - Zelf door je site browsen (alle pagina's) en checken dat je overal een groen slotje hebt en geen geel uitroepteken - Submit sitemap opnieuw - Google jezelf, klik op de link en check dat dit ook correct werkt - Verander alle http:// naar je website in https:// links (begin met je social media profielen) - Controleer met pingdom of site naar transitie of e.e.a. nog net zo stabiel is als voorheen (dit was voor mij een lifesaver, 1 host bleek minder stabiel te zijn met een Let's encrypt certificaat, host gaf mij de schuld maar na overzetten site naar andere host heb ik nooit geen problemen meer gehad) Zou het als je er niet helemaal inzit en het maar voor 1 site hoeft te doen gewoon door de webhost of een webdeveloper laten omzetten. Is dan vrij snel geregeld.
  6. Emotioneel, vind ik het vervelend als iemand zijn baan kwijtraakt die hij/zij met plezier doet. Rationeel, een computer kan alleen maar doen wat er in geprogrammeerd is, in noodgevallen is een mens doorgaans inventiever en kan ook problemen opmerken die niet van te voren voorzien kunnen worden.
  7. Misschien nog een erg low-tech suggestie. Kruip samen achter 1 computer, de een brengt de verhuiscode mee en de ander registreert hem onder zijn naam en betaald direct.
  8. Website is erg breed opgezet. Vermoed dat je eigenlijk naar een bepaald soort noviteiten op zoek bent. Mis een uitlegvideo en cases van noviteiten die je begeleid hebt en via de website succesvol zijn geworden. Forum met 1 bericht per categorie is ook een negatieve social proof. Denk dat je met presentaties (offline), webinars en e-mail lijst een groep volgers en fans moet opbouwen voordat je aan een forum kunt gaan denken. Wat betreft design ziet de site er overigens wel netjes uit naar mijn mening.
  9. Bij een bedrijf hoort ook een boekhouding, aparte belastingaangiftes, zakelijke rekening etc. En je moet een behoorlijke omzet maken om door de belastingdienst als ondernemer te worden gezien en hier ook de voordelen (aftrekposten) uit te halen zoals o.a. het urencriterium waar je aan moet voldoen. En een VAR lijkt me niet van toepassing omdat je al een arbeidscontract in loondienst hebt bij je huidige werkgever. Veel te veel rompslomp en onnodig als je nog maar net begonnen bent en het nog kleinschalig is. Je kunt als particulier in loondienst in je belastingaangifte gewoon de post inkomsten uit overige werkzaamheden invullen. Als het wat groter wordt en zeker als je het urencriterium haalt is het later mischien wel interessant om een onderneming te starten. En bij twijfel gewoon even met de belastingdienst bellen.
  10. Bedankt voor jullie reacties en feedback.
  11. Er is een copy-cat actief die de website van mijn vrouw gecopieerd heeft. Nagenoeg dezelfde domeinnaam, zelfde WP thema, zelfde, opzet, bijna identiek menu, deel foto's en content letterlijk gecopieerd. De originele site is ****.com de copy is ****.com. Heb zijn site gedownload en een lokale copy van bewaard zodat we kunnen aantonen hoe de site er op dit moment van schrijven uit ziet. En we hebben inmiddels zijn naam en adres gegevens achterhaalt. Heeft iemand van jullie al ooit eerder hetzelfde meegemaakt en hoe zouden jullie dit aanpakken ? Vervelende is dat naast dat hij m.i. ons idee heeft gejat hij ook al diverse links naar deze copy site heeft laten wijzen en mensen zijn site en onze site makkelijk door elkaar zullen kunnen halen. Stel iemand heeft een vervelende ervaring met zijn site, zal die persoon misschien per ongeluk ons gaan mailen ...
  12. Sessie is inmiddels geweest. Deelnemers (allebij ;) ) bedankt voor meedoen. Mag een slotje op dit topic.
  13. Heb een paar vragen, wellicht interressant als ik mijn antwoorden ook hier even post: Wat is het doel van de brainstormsessie ? Collega internet marketeers ontmoeten en gezamelijk brainstormen over onderwerpen waarover je graag ideeen en meningen van anderen zou horen. Enerzijds help je anderen een stap vooruit en je krijgt zelf nieuwe ideeen en inzichten waar je zelf wellicht niet op zou komen. Over welke onderwerpen kan er gebrainstormt worden ? Het meest geschikt zijn onderwerpen waar iedereen vanuit zijn of haar discipline kan bijdrage aan de discussie. Ofwel minder geschikt "best practices bij bouwen van Wordpress plugins", beter is een onderwerp als bijvoorbeeld "effectief gebruik van social media" Ben ik iets verplicht ? Met dezelfde inzet onderwerpen van anderen mee bespreekt als het onderwerp die jezelf aandracht. En natuurlijk doen wat je beloofd ofwel Aanmelden = Komen. Huisregels ? Brainstormen is geen wedstrijd, er zijn geen prijzen wie de beste ideeen aandraagt en iedereen heeft evenveel recht van spreken. Eerst ideeen genereren en daarna pas evalueren en analyseren, bespreken en eventueel ideeen combineren tot een tactiek en strategie. Maar bovenal moet het natuurlijk ook gezellig zijn, en mag er ook best gelachen worden ;). Kortom 1 + 1 = 3, het web wordt steeds socialeren, dus wij ook, de tijd om als solist je ding te doen is voorbij. Met effectief communiceren, netwerken en goede contacten kom iedereen nog een stap verder.
  14. Het lijkt me interessant om eens een keer met een paar andere internet marketeers die lid zijn van het forum af te spreken, om kennis, ervaringen en links uit te wisselen. Ben op zoek naar mensen die al ervaring hebben met het bouwen van grotere websites en daar ook inkomsten uit hebben. En ook aandacht besteden in het uiterlijk, teksten en opbouw van de site. Met als doel op zondag in een klein groepje af te spreken om in een brainstormsessie kennis, kunde, ervaringen en eventueel links uit te wisselen. Enfin, wat is brainstormen -> http://whycompany.nl/algemeen/w_brainstormen.html Ben zelf al jaren werkzaam als webdeveloper en heb het meeste kennis in programmeer en seo technieken, en vind het ook erg leuk om mensen te ontmoeten die ervaren zijn in andere disciplines zoals copywriting, webdesign, marketing of logistiek. Waar ik niet naar op zoek ben zijn mensen die alleen maar kleine "made for adsense niches" van 3 pagina's bouwen met zwarte hoed linkbuild technieken, omdat dit toch een geheel andere tak van de sport is. Ook is het niet de bedoeling dat je een heel uitgebreide sales-pitch gaat houden van je product of dienst. Het zou helemaal mooi zijn als je ook uit de buurt van Eindhoven/Tilburg komt. Heb ondertussen al een groepje van 4 zeer ervaren personen bereid gevonden om mee te doen op zondag 25 maart van 13:30-17:00 in Reusel. Graag zou ik er nog 2 a 3 mensen bij willen hebben. Zijn geen kosten aan verbonden om deel te nemen, locatie is een gezellig cafe/restaurant en eerste 2 consumpties zijn voor mijn rekening. Dus als je interesse hebt of meer wil weten laat dan een reactie achter of stuur me een PM.
  15. Wat me opvalt, bediening heeft tijd genoeg, kok heeft het te druk om ook nog desserts te maken ... Conclusie, leer het bedienend personeel om een aantal (eenvoudige) desserts te kunnen maken en je hebt een extra bron van inkomsten, zomaar een idee. Mijn vrouw heeft als serveerster in een Italians restaurant gewerkt daar werden de ijscoupes door het bedienend personeel gemaakt i.p.v. door de kok.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.