• 0

Malware fraude

Onderstaand e-mail bericht, ontving ik vandaag.

Het kwam al verdacht over, na wat gegoogle bleek al snel dat het malware aanval is.

 

Geachte heer/mevrouw,

 

 

ALs Curator in het faillissement van Mixxxxint BV vond ik een vordering op uw organisatie. Ik verzoek

u en desnoods sommeer ik onderstaande vordering te controleren en indien correct het bedrag per omgaande

te betalen. Mocht u de vordering bestrijden dan verneem ik dat graag via e-mail.

 

Klik hier om de vordering op uw onderneming te bekijken.

 

Indien u niet reageerd zal ik incasso Sxxxct B.V. opdracht geven de vordering te innen.

 

Alle directe en indirecte bijkomende kosten zullen dan voor uw rekening komen.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

 

Mr. S.T.M. xxxxvorst (curator)

 

Kantoor utrecht

Tolsteegsingel

3582 Utrecht

 

(vanuit kostenbesparende overwegingen ten aanzien van de faillissemnetsboedels verzoeken wij u enkel via e-mail te reageren)

 

DISCLAIMER:

De Inhoud van dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is enkel voor de geadresseerde. Mocht dit bericht niet voor u bestemd zijn

wordt u verzocht het bericht door te sturen naar de juiste ontvanger en dit per omgaande te melden door het bericht te beantwoorden

 

Elk misbruik van onze berichten wordt gemeld bij de betreffende instanties. (copyright xxxxxvorst en xxxxxnslag advocaten en curatoren)

 

Om elke vorm van toevallige gelijkenis ook maar te voorkomen, heb ik namen onherkenbaar gemaakt, maar de link waar je de vordering op kunt bekijken voert je naar een website die je computer gaat infecteren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Malware, praat me niet van malware. Ik krijg iedere dag meerdere mailtjes van "AbnAmro" en van het credit card bedrijf, en van allerlei banken waar ik helemaal geen rekening heb. En allerlei andere mailtjes met erfenissen, prijzen, tickets, vorderingen, incasso's, wat dies meer zij. Gewoon allemaal deleten en niet meer aan denken. En als je ouders van boven de 80 hebt die ook email hebben, moet je die iedere week ff bellen dat ze niet op links moeten klikken, ook niet als die van "de bank" zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dat de fiscus graag maandelijks geld van mij ziet is mij wel bekend, maar dat ik nu ook nog moet betalen voor bestelde documenten gaat wel erg ver:

 

quote

Geachte klant,

Wij hebben een aanvraag gekregen om 500 euro van Ing bank rekening afteschrijven om de levering van de documenten te betalen.

Het afschrijven van het geld en het sturen van de documenten zal in 48 uren gebeuren.

 

Om het detail van de bestelling te zien klikt a.t.b. hier

Om de bestelling terug te trekken, klikt a.t.b. hier

 

Het detail van de bestelling:

Datum van verstuur: 28.06.2012

Afzender: Belastingsdienst

Type: expres

 

Met besten groeten,

Het dienst van klanten support van Ing bank.

unquote

 

Gelukkig lees ik juist vandaag in Elsevier Fiscaal dat onze Belastingdienst door ondernemers als een van de betrouwbaarste wordt gezien. Kan me, los daarvan, ook niet voorstellen dat iemand zich geroepen zou voelen op deze links te klikken. Niettemin is het aardig om te zien dat ze documenten expres versturen en niet per ongeluk ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg 'm ook een paar keer, met verschillende onderwerpregels.

 

Het blijft toch verbazingwekend dat dit soort ongein blijkbaar succesvol is, anders zouden we ze niet blijven ontvangen...

 

Nog irritanter vind ik de diverse meldingen van geweigerde spam waaruit blijkt dat spammers mijn domeinnaam gebruiken als verzendadres voor hun spam. Met name irritant omdat er zo weinig tegen te doen is en pogingen zoals SPF niet echt een oplossing zijn...

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een aanvraag gekregen om 500 euro van Ing bank rekening afteschrijven om de levering van de documenten te betalen.

Die heb ik vandaag ook al een paar keer gehad, met als onderwerp "Van Uw rekening bij ABN AMRO zullen 500 euro worden afgeschreven in 48 uren"

 

Wat is het nou - ING of ABN AMRO? Sukkels...

Die heb ik ook al gezien met de combinatie Rabobank en ABN Amro...

 

En vandaag heb ik al weer 8.5 en 5 Miljoen gedeleted.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Toch zijn er academisch opgeleide mensen die digibeet genoeg zijn om er in te trappen.

 

"Ik heb een ticket van Delta Airlines gekregen. Of denk je dat dat niet echt is?"

"Wat denk je zelf?"

"Maar het zou toch kunnen?"

"Forward mij dat mailtje eerst maar 's"

 

Vijf minuten later:

"Ik kan het mailtje niet forwarden want windows zegt dat er een virus in zit"

"En dat is een verrassing?"

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op de één of andere manier herkent mijn spamfilter gelukkig die e-mails aardig goed, dus met een enkele rechtermuisklik maak ik periodiek de map 'ongewenste e-mail' leeg. Soms kan ik echter de verleiding niet weerstaan en een mail te beantwoorden (Als dat kan, meestal niet) met kreten als: Wat fijn! Dank u wel! Groetjes!

 

Geintje moet soms kunnen, vind ik.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Wat je niet ziet is de 99,9% van de spam die al bij binnenkomst gebouncet wordt door een blacklist server. Op mijn mail server, met mail alleen voor mij, gebeurt dat ongeveer eens per seconde. Bij een ISP staat het merendeel van het mailserver park alleen maar te draaien om spam te bouncen. En dat kost die ISP veel geld.

 

Overigens ontvang ik regelmatig mail die geen spam is maar die door mijn spam filter, dat nogal strak is afgesteld, als spam wordt aangemerkt. Die mail heeft dan foute dns gegevens, foute headers, of html content zonder text. Als organisaties zouden zorgen dat legitieme mail ook legitiem verstuurd wordt, dan zou het filteren van spam makkelijker worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Moeten jullie allemaal betalen? Ik krijg juist geld!

 

 

Beste klant,

 

In opdracht van onze klant hebben wij een betaling verricht naar uw ABN Amro bankrekening.

Onze bank heeft ons geïnformeerd dat de overboeking niet kan worden uitgevoerd vanwege een fout in uw betalingsgegevens.

Wij verzoeken u daarom uw bankrekenings - en bestellingsgegevens te controleren.

 

De bestellingsdetails controleren|Meer informatie

 

Contact

 

Met vriendelijke groet,

Financiële afdeling

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag wisselt ook telkens 1000 euro, 967.45 euro, 1400 euro. Ik kan zowat al rentenieren. Ik heb alleen nog geen ABN rekening. Vanmiddag maar even een rekening daar openen om het geld te kunnen incasseren :D

 

Maak er maar grapjes over, maar ik bel toch soms mijn vader van 84 om te zeggen dat hij wsch net een mailtje van "de bank" heeft gekregen maar dat hij dat gelijk moet weggooien.

 

"Ja, maar het logo van Abn Amro staat er op, dan is het toch echt?"

"Nee, de bank stuurt jou geen mailtjes. Gewoon weggooien, en vooral niet openen".

 

 

Link naar reactie
  • 0
Geintje moet soms kunnen, vind ik.
Vinden zij ook - weten ze gelijk dat het emailadres in gebruik is en ze het dus vaker moeten spammen! ;)

Blij dat mijn spamfilter goed werkt...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt er langzamerhand wel een beetje ziek van. Krijg dagelijks enkele van dit soort mails.

 

Nu is het allemaal nog een beetje doorzichtig en suffig, maar als dit wat georganiseerder wordt opgezet (correcte teksten, logo's, etc) en in combinatie met bijvoorbeeld echte briefpost dan is het zelfs voor een normaal mens vrijwel niet meer mogelijk om onderscheid te maken tussen echt en nep.

 

Ik denk dat we nog heel wat van dit soort ellende over ons heen gaan krijgen.

 

Gr.

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

De meest recente van vandaag: klik en je hebt malware op je PC. Een nieuwe variant op de curator brief.

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

In bovengenoemd dossier hebben wij nog openstaande vorderingen gevonden. De betalingsachterstand op deze vorderingen is meer dan 60 dagen.

Ik verzoek u de vorderingen te bekijken en ons te informeren over de status en betaling van de vorderingen.

 

Om u tegemoet te komen zullen wij enkel over vorderingen met een ouderdom boven de 60 dagen wettelijke rente in rekening brengen en vijftien euro administratiekosten.

Herasto incasso streeft naar een gezonde verstandhouding tussen debiteur en crediteur. Wij zullen pas incassokosten opvoeren indien u geen medewerking verleent aan het oplossen van de facturen.

 

Klik hier om de vorderingen op uw onderneming te bekijken

 

Ook voor uw organisatie kunnen wij custom made incassotrajecten verzorgen. Als u dit wenst kunt u dit kenbaar maken bij ondergetekende. bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

 

Mevrouw van der Steeg - de Boer

 

Herasto incassodiensten

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik werd zojuist gebeld door een engelssprekende dame uit Cardiff UK zei ze, met de mededeling dat mijn computer was gehackt.

Ze was hoogst opgewonden toen ik het allemaal niet zei te begrijpen. Ik heb aangegeven dat ik dat graag per mail opgestuurd wilde hebben en dat ik dan die mail naar mijn computerbeheerder zou sturen. Ze zei dat die mail direct verstuurd zou worden, maar dat dit al zes keer daarvoor was gebeurd enkele maanden terug, maar dat ik er niet op had gereageerd. Ik heb bij mijn weten niets ontvangen.

Ik heb haar aangegeven dat als ze hem nu direct verstuurde ik het niet zou beschouwen als Spam, maar hem door zou sturen naar mijn deskundige. De mail heb ik niet gehad maar telefonisch wel weer dezelfde dame die zei dat iedereen in mijn computer kon kijken.

Ik heb gevraagd waarom ik dat niet zelf had gemerkt. Ze zei dat ik dat kon zien als ik op Google een bepaald gegeven in zou typen. Dit wilde ik niet doen, waarop ze eigenlijk heel pissig werd,(maar wel netjes bleef) Ik heb haar het telefoonnummer van mijn techneut willen geven maar dat wilde zij dan weer niet.

Uiteindelijk heb ik het gesprek maar netjes gestopt.

 

Snapt iemand wat hierachter kan zitten?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wordt er langzamerhand wel een beetje ziek van. Krijg dagelijks enkele van dit soort mails.

ik kan Spamfighter van harte aanbevelen, 1 mail per dag en met een simpele muisklik zijn ze allemaal pleite. ;D

(heel soms staat er nog een echte mail tussen, werkt echt 99,5% perfect)

 

 

Dat klinkt als oplichting zoals deze

bedankt voor de waarschuwing, je weet maar nooit.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.