• 0

Malware fraude

Onderstaand e-mail bericht, ontving ik vandaag.

Het kwam al verdacht over, na wat gegoogle bleek al snel dat het malware aanval is.

 

Geachte heer/mevrouw,

 

 

ALs Curator in het faillissement van Mixxxxint BV vond ik een vordering op uw organisatie. Ik verzoek

u en desnoods sommeer ik onderstaande vordering te controleren en indien correct het bedrag per omgaande

te betalen. Mocht u de vordering bestrijden dan verneem ik dat graag via e-mail.

 

Klik hier om de vordering op uw onderneming te bekijken.

 

Indien u niet reageerd zal ik incasso Sxxxct B.V. opdracht geven de vordering te innen.

 

Alle directe en indirecte bijkomende kosten zullen dan voor uw rekening komen.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

 

Mr. S.T.M. xxxxvorst (curator)

 

Kantoor utrecht

Tolsteegsingel

3582 Utrecht

 

(vanuit kostenbesparende overwegingen ten aanzien van de faillissemnetsboedels verzoeken wij u enkel via e-mail te reageren)

 

DISCLAIMER:

De Inhoud van dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is enkel voor de geadresseerde. Mocht dit bericht niet voor u bestemd zijn

wordt u verzocht het bericht door te sturen naar de juiste ontvanger en dit per omgaande te melden door het bericht te beantwoorden

 

Elk misbruik van onze berichten wordt gemeld bij de betreffende instanties. (copyright xxxxxvorst en xxxxxnslag advocaten en curatoren)

 

Om elke vorm van toevallige gelijkenis ook maar te voorkomen, heb ik namen onherkenbaar gemaakt, maar de link waar je de vordering op kunt bekijken voert je naar een website die je computer gaat infecteren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er schijnen wereldwijd allerlei apparaten "open" te staan, dat als springplank kan worden gebruikt om dit soort mail te verspreiden en om de oorspronkelijke verzender te maskeren. Het is nu een ware regen bij mij van deze berichten. En dat terwijl het een half etmaal helemaal stil is geweest.

 

 

   Return-Path:    

   X-Spam-Checker-Version:    SpamAssassin 3.2.4 (2008-01-01) on labyrinth.dedicated.digitalus.nl

   X-Spam-Level:    

   X-Spam-Status:    No, score=0.5 required=5.0 tests=BAYES_00,HELO_LH_HOME, RDNS_DYNAMIC autolearn=no version=3.2.4

   Received:    from labyrinth.dedicated.digitalus.nl (root@localhost) by doeeenslekker.nl (8.13.1/8.13.1) with ESMTP id q6H7rHeJ000840 for ; Tue, 17 Jul 2012 09:53:17 +0200

   Received:    from doeeenslekker.com (localhost.localdomain [127.0.0.1]) by labyrinth.dedicated.digitalus.nl (8.13.1/8.13.1) with ESMTP id q6H7rHFI015213 for ; Tue, 17 Jul 2012 09:53:17 +0200

   Received:    from labyrinth.dedicated.digitalus.nl (root@localhost) by doeeenslekker.com (8.13.1/8.13.1) with ESMTP id q6H7rHMM000833 for ; Tue, 17 Jul 2012 09:53:17 +0200

   Received:    from device.lan (188.4.38.197.dsl.dyn.forthnet.gr [188.4.38.197]) by labyrinth.dedicated.digitalus.nl (8.13.1/8.13.1) with ESMTP id q6H7rGhe015213 for ; Tue, 17 Jul 2012 09:53:16 +0200

   X-Clientaddr:    188.4.38.197

   Message-Id:    <50051681.203090@doeeenslekker.com>

   User-Agent:    Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027 Thunderbird/3.1.6

   Mime-Version:    1.0

   Content-Type:    text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

   Content-Transfer-Encoding:    7bit

 

Link naar reactie
  • 0

Ze komen en gaan... tis een golfbeweging... waarschijnlijk heeft de maanstand er ook mee te maken....

de enen dag niets, de andere dag weer een stuk of 8 tot 10 van ABN-AMRO, ICS en ING over rekeningen die geblokkeerd dreigen te worden als ik niet klik of inderdaad Duitsers die mij een baan aanbieden...

 

Tja... de delete knop werkt wonderen en het geeft ten minste een aanleiding om over iets anders te zeuren dan het weer. :)

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.