• 0

Importeren vanuit China

Goedenavond,

 

Hoogstwaarschijnlijk zijn er al enkele topics over het importeren vanuit China. Maar ik kon zo 1,2,3 niet het antwoord vinden op mijn vraag.

 

Ik ben momenteel bezig met wat samples uit China en wil binnenkort meer gaan importeren om te gaan verkopen in een webshop en markten.

 

Het gaat voornamelijk om sieraden en beauty accessoires.

Ik heb een aantal bedrijfjes gevonden met interessante producten om te gaan importeren maar ik wilde eerst graag weten wat de bijkomende kosten en invoerrechten hiervan zullen zijn....

 

Stel het zou gaan om een partij armbanden (incl verzend.) van 2 euro p.s. Wat zal de uiteindelijke kostprijs zijn in NL?

Waar kan ik op rekenen?

 

Bedankt alvast!

 

Groetjes Chiara

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Chiara,

Neem aan dat je wil weten wat de kosten voor de invoerrechten zijn? Is een beetje ingewikkelde berekening maar werkt als volgt:

 

Productprijs(EXW factuurwaarde) + transport + verzekering x invoerrechten %(hangt af per product* en waar het vandaan komt)

hieroverheen komt dan de BTW daarvoor evt een verlegging aangevraagd kan worden.

 

BIj nadere vragen neem gerust contact op mbt douane aangifte bij import of export.

 

*Elke product heeft een unieke code(Goederencode, HS code, GN code(heeft div namen maar wordt met allemaal de zelfde betekenis) wereldwijd zijn de 1e 6 cijfers het zelfde en een producent van een product hoort dit dus te weten

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Importeurs,

 

Ik heb een interessante kwestie mbt importeren uit China. Ik ben namelijk van plan om chinese producten via een webshop in Nederland te promoten/verkopen. Het Chinese bedrijf doet aan dropshipping.

 

Ik heb dan 2 opties om zaken te doen:

 

Optie 1: Ik laat de klanten op mijn webshop de spullen kopen, en ik laat het chinese bedrijf in mijn naam de spullen naar hen sturen.

 

Optie 2: Ik koop/importeer eerst zelf de producten en verkoop ze dan door aan de klanten via mijn webshop.

 

Nu heb ik een aantal vragen over de eerste optie:

 

-Welke prijs moet ik op de factuur zetten? Ben ik aansprakelijk voor de goederen? Fungeer ik als importeur?

 

Hartelijk dank voor jullie hulp! Ik vind het interessant om discussies te voeren over internationaal en innovatief ondernemen.

 

Let me Know!

Link naar reactie
  • 0

De transport wordt via DHL geregeld. Klanten zijn voornamelijk particulieren inderdaad. Bij optie 2 regel ik natuurlijk de douane.

 

Is het bij optie 1 uberhaupt mogelijk om de douane aangifte zelf te doen?

 

Welke optie lijkt jou beter?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij optie 1 moet jij ook de douane regelen. Bijvoorbeeld via UPS kan je dat allemaal op jouw klantnummer laten zetten zodat jouw klanten niet onverwacht nog BTW, importheffing en douanekosten moeten betalen.

 

In beide gevallen ben jij de importeur en volledig verantwoordelijk.

Link naar reactie
  • 0

Beste Dondirka,

 

Dropshipment vanuit China lijkt me een gewaagd plan. Hierbij ontbreekt dus jouw controle op de goederen die geleverd gaan worden vanuit China naar de eindgebruiker. Hoe doe je dit met de kwaliteitscontrole, eventuele geschillen over deze kwaliteit, niet geleverde goederen etc etc. Daarnaast spelen nog andere zaken die reeds genoemd zijn een rol. Ik zou er niet op deze wijze aan beginnen.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Ok dankjewel voor je reactie. Ik zat ook al meer aan optie 2 te denken..

 

In het begin zou ik met kleine ladingen willen experimenteren van beneden de 1000 eur.

 

Welke verplichtingen en certificaties heb ik allemaal nodig om mij te verantwoorden bij de overheid en douane?

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Bij optie 1 moet jij ook de douane regelen. Bijvoorbeeld via UPS kan je dat allemaal op jouw klantnummer laten zetten zodat jouw klanten niet onverwacht nog BTW, importheffing en douanekosten moeten betalen.

 

In beide gevallen ben jij de importeur en volledig verantwoordelijk.

let hierbij wel op dat dit als het al mogelijk is(niet elke express vervoerder doet dit dat) hierover zeer duidelijk afspraken met bijvoorbeeld UPS / DHL / Fedex etc gemaakt moeten worden. Voor de vervoerder is namelijk de ontvanger zonder tegenbericht ook de importeur

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

dit hangt allemaal van het soort goederen af.

Er kunnen soms certificaten van oorsprong nodig zijn of er kan er met bijvoorbeeld een form A korting op de invoerrechten verkregen(niet verplicht wel handig).

 

Daarnaast moet er altijd aangifte worden gedaan bij de douane.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.