• 0

Klant helpt zelf mee, hoe verrekenen?

Beste mensen,

 

Ik zit met het volgende vraagstuk. Ik heb een offerte uitgebracht voor een tuin die wordt aangelegd.

Nu kwamen de mensen met het idee dat hun zoon van 20 jaar mee zou kunnen helpen en wat er dan van de prijs af kon.

Ik stelde voor het uurloon van een 20 jarige met de gecalculeerde uren, maar dat was niet voldoende. Ik zou immers minder uren besteden tegen het geldende uurloon. Nu waren ze wel zo reeel dat ze snapte dat ik niet zoveel uren bespaarde als hij mee zou helpen, hij is immers geen vakman maar een 'sjouw hulp'. Toch werd wat meer verwacht.

 

Ook het idee om op uurbasis te werken was niet ok. Ik heb nu bij wijze van test een bedrag in mindering beloofd als hij meehelpt. Ik zal zien wat het kost/oplevert. Waar ik nu benieuwd naar ben is jullie ervaring hieromtrend. Doen jullie dit ook (de gene die hier mogelijkheden in hebben) of juist niet? Ikzelf wil dit nu uitproberen om de klanten tevreden te houden, maar wil wel bekijken of dit uiteindelijk geen geld gaat kosten

 

Graag jullie mening/ervaring

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het alleen nut heeft als een klant een duidelijk afgebakend geheel mee kan leveren.

Bijvoorbeeld heb ik een tuinhuis laten plaatsen. De ondergrond moet daarvoor geprepareerd worden.

Dit is aan mij overgelaten dus dat stuk brengen ze dan niet in rekening bij de plaatsing. Vooraf konden ze dus ook beoordelen of deze preparering geschikt (goed) was om een tuinhuisje op te bouwen.

 

Je moet dus een afgebakend geheel kunnen beoordelen of dat een vermindering van jouw werkzaamheden geeft. Zomaar beginnen en hulp verwachten is ondoenlijk. Niet te beoordelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Simpel, niet op aangenomen werk offreren maar op nacalculatie van je eigen uren.

 

Werkt hij goed of niet, komt hij zijn afspraken na of niet, etc je hebt er geen idee van.

 

Dus lekker laten meehelpen en gewoon je eigen daadwerkelijke uren gaan tellen en die in rekening brengen tegen jouw uurtarief. Als de klant de oplevering van de tuin voor accoord aftekent dan is het einde werk en reken je de uren af. Om gezanik te voorkomen kun je ook al een deel van je uren bij het krijgen van de opdracht vooruit laten betalen.

 

Het materiaal en beplanting kun je natuurlijk wel gewoon offreren.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Helemaal eens met Brood,

Ik doe het ook wel eens, maar baken de werkzaamheden wel af.

Beoordeel dan ook de aard van de werkzaamheden en kijk naar degene die het uitvoert.

 

Maar zomaar een offerte aanpassen op basis van "hulp", is vrij riskant.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.