• 0

Hoe offline adverteerders vinden?

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu een tijdje bezig met een concept waarmee mensen op internet gratis een bepaald product kunnen bestellen. Het is een idee vergelijkbaar met dat van de Zero Condooms, waarbij je gratis condooms kunt verdienen door aan allerlei acties mee te doen.

 

Nu wil ik dus iets vergelijkbaars doen, maar het geheel bekostigen door middel van advertenties die worden meegeleverd met het pakketje. Hierbij kun je dus denken aan flyers e.d. Gezien mijn product een hele duidelijke doelgroep heeft (jongeren 15-20) denk ik dat het voor adverteerders behoorlijk aantrekkelijk is om deze doelgroep vrij direct te benaderen.

 

Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik met bedrijven in contact kom die hier eventueel interesse in zouden kunnen hebben. Heeft iemand suggesties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu een tijdje bezig met een concept waarmee mensen op internet gratis een bepaald product kunnen bestellen. Het is een idee vergelijkbaar met dat van de Zero Condooms, waarbij je gratis condooms kunt verdienen door aan allerlei acties mee te doen.

 

Nu wil ik dus iets vergelijkbaars doen, maar het geheel bekostigen door middel van advertenties die worden meegeleverd met het pakketje. Hierbij kun je dus denken aan flyers e.d. Gezien mijn product een hele duidelijke doelgroep heeft (jongeren 15-20) denk ik dat het voor adverteerders behoorlijk aantrekkelijk is om deze doelgroep vrij direct te benaderen.

 

Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik met bedrijven in contact kom die hier eventueel interesse in zouden kunnen hebben. Heeft iemand suggesties?

Goedenavond. Allereerst is het van groot belang dat je een response-element inbouwt in de meegeleverde advertenties: een (in te voeren) code, een sms-nummer, of zelfs het inleveren van de bon. De marketingbudgetten zijn momenteel overal "strakgetrokken" en veel bedrijven leggen nu de focus op actiemarketing. Men wil resultaten kunnen meten. Zorg daarnaast voor een fraai info-pakket, waarmee je doelgroepen, product en marketingmodel overzichtelijk en fraai uiteenzet. Ik weet uiteraard niet of je vaardig bent in acquisitie, maar als dat het geval is wordt het tijd om de telefoon op te pakken en uit te gaan vissen wie er bij de -door jou beoogde- bedrijven verantwoordelijk is voor de PR. Je pitch is begonnen! :)
Link naar reactie
  • 0

Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik met bedrijven in contact kom die hier eventueel interesse in zouden kunnen hebben. Heeft iemand suggesties?

 

Hi, bedoel je dat je moeite hebt om ze te contacteren en hoe je pitch te doen (check dan inderdaad de tips van SimonV).

 

Of bedoel je dat je niet weet WELKE partijen mogelijk interesse zouden kunnen hebben? Als dat laatste het geval is dan zou ik zeggen: koop wat jongeren tijdschriften en/of bekijk websites gericht op jongeren, check wie daar allemaal op adverteren et voila: je eerste prospect adverteerders lijst is gereed. Marketing verantwoordelijken opzoeken via Linkedin en je bent al een heel eind op weg.

 

En verder gewoon lekker eens proberen met een niet al te grote/spannende vis. Ook al zou je jammerlijk falen, dan kun je er iig een heleboel van leren voor je volgende poging.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.