• 0

Franchisenemer worden

Hallo,

 

Zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum. Ik ben mij aan het oriënteren om een speelgoedwinkel te openen. Dit wil ik dan het liefst via een franchiseformule doen. (bv. Intertoys, Bart Smit, Top1toys) Dit wil ik graag doen een stadsdeelcentrum waar alle bekende winkelketens een filiaal hebben, behalve een speeldgoedretailer. Het gaat om een verzorgingsgebied van +/- 20000 inwoners.

 

Maar nu loop ik echter tegen het probleem op dat informatie van de betreffende franchiseformules op het internet niet te achterhalen zijn. Heeft iemand tips, ideeën of adressen van franchisegevers mbt. contact, vesigingseisen en investeringen?

 

Ik kijk al uit naar jullie reacties.

 

Peter Driessen

Winners never quit, quitters never win!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

genoeg, je hoeft alleen niet het wiel opnieuw uit te vinden.

 

En je bent zelf toch verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van jouw onderneming Als je als een dooie pier gaat zitten wachten op klanten dan wordt het inderdaad niks maar dat is ook zonder franchise het geval.

 

Heb alleen mijn twijfels als iemand met 1 winkel het gelijk al als franchise aan gaat bieden. Zelf denk ik toch dat een franchiseconcept een bepaald volume moet hebben om zich in de markt te bewijzen.

Link naar reactie
  • 0

Je zal contact op moeten nemen met de franchise organisatie en vragen naar; de witte vlekken in de verkooppunten of als je zelf aan de slag wilt contact opnemen met Locatus die weten precies, tegen betaling, waar er nog ruimte is voor een speelgoedzaak.

 

Grote kans dat als je contact gaat opnemen met de franchise organisatie dat je een aanbod krijgt een bestaande zaak over te nemen, doe dat niet want de bestaande franchiser stopt er niet voor niets mee en jij krijgt die zaak ook niet rendabel mede door de strakke franchise voorwaarden.

 

 

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.