• 0

identificatie en verificatie ‘kopietje paspoort’ in de private sector CBP

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee... maar hoe vaak wij het natuurlijk denken is de KvK geen private instelling en daar gaat dit document over... Ze zouden kunnen (volgens mij) volstaan met de gegevens overnemen en de foto niet op slaan.... maar ja.... dan gaan zeggen ze "hallo! Higherlevel ff dat kopie bekijken" haha

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Jammer dat er niets in staat over de WAV. Wettelijke verplichting kun je natuurlijk zover oprekken als je wilt, het blijft allemaal maar vaag en wazig.

 

Bijvoorbeeld:

Ik werk in de bouw sector (klein metaal) zonwering. Ik moet me bij het betreden van alle bouwwerken in Nederland kunnen legitimeren en in heel veel gevallen moet ik een kopie van mijn paspoort achter laten (alle bouwvakkers trouwens). Mijn werkgever en de bouwondernemingen hebben hier namelijk contractueel afspraken over gemaakt. Er wordt in Nederland gefraudeerd, dat weten we allemaal. Met een kopie van mijn paspoort kunnen ze heel gemakkelijk abonnementen afsluiten, online auto’s huren e.d. De rekening na de fraude wordt verzonden aan de eigenaar van het paspoort. Deze moet vele wegen bewandelen en aan kunnen tonen dat er gefraudeerd is. Als ik niet toe sta om een kopie van mijn paspoort te laten maken, mag ik de bouwplaats niet op. Waarop mijn werkgever dan zegt, dit valt onder werkweigering, u kunt gaan. Een paspoort kan ik ten alle tijden tonen, dus waarom dan een kopie achter laten. Ik, en vele andere bouwvakkers, staan met onze rug tegen de muur.
Bron: http://vraagde2ekamer.nl/kopie-identiteitsbewijs-afgeven/
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.