• 0

Belgische klant failliet

Hoi allemaal,

 

Tijdens het surfen op internet naar informatie over een laat betalende klant (BVBA) kwam ik op een faillisementswebsite terecht. Mijn klant was een paar dagen daarvoor failliet verklaart.

 

Contact opgenomen met de curator, van hun een formulier gekregen om in te vullen. Formulier en bewijsstukken aangetekend naar een Belgische rechtbank van koophandel gestuurd en nu maar afwachten.

 

Volgens de curator heb ik op het moment zelf nog geen bijstand nodig van een advocaat. Wat zijn jullie ervaringen? Er is een nieuwe eigenaar bijgekomen (+ kapitaal) en er is een naamswijziging van de BVBA doorgevoerd enkele maanden voor het faillissement. Deze hebben schijnbaar ruzie met elkaar gekregen zodat het hele zaakje plofte. Heb het idee dat eea niet helemaal fris is gegaan en hoop dat de curator goed onderzoek doet en eventueel de eigenaren privé aansprakelijk houdt.

 

Moet ik daar zelf wat voor doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Persoonlijke aansprakelijkheid van bestuurders krijg je in Belgie nog minder snel voor elkaar dan in Nederland.

 

Ik zou er geen verdere kosten voor maken als ik jou was, of het moet zijn dat je nog een eigendomsvoorbehoud hebt dat je geldend kunt maken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.