Zo even weg geweest ivm nieuwe pc en daarnaast erg druk doende met mijn plannen.
Ik heb een vrij simpel idee, dacht ik, ik wil de webshop en de fysieke winkel koppelen qua software. Dus, de voorraad wordt in 1 systeem bijgehouden zodat ik, in tegenstelling tot zo n beetje alle concollega's niet continu stoffen verkoop op de website die in werkelijkheid al verkocht zijn (dit gebeurt echt heel vaak, en is een grote bron van ergernis onder kopers). Er is mij al eens verteld dat dit komt omdat een koppeling niet mogelijk is.
Dat is natuurlijk wel mogelijk, maar het kost behoorlijk wat geld. Ik heb nu een kassasysteem gevonden met daarbij een webshopmotor (zo noemen zij het) de webshop kan ik zelf aanpassen, ik heb kennis van html en php etc Ik wil ook graag zelf nog eea kunnen doen maar ik zoek het niet meer om nu met open source te gaan bouwen (wel ervaring mee). Bij hen kan dat dus.
Mijn idee om een webshop te huren is ongeveer al van de baan, ik merk dat ik meer wil dan wat kan in die formules. Ik wil niet vastzitten aan allerlei partijen bijvoorbeeld. En ik wil de link met kassasoftware en dat kan meestal ook alleen maar met van te voren vastgelegde partijen. Bovendien: ik kan websites bouwen, ik ben dus ook bang dat ik snel tegen beperkingen aan zal lopen.
Feit is wel dat mijn wens voor webshopmotor en kassasysteem me ruim 5000 euro zal gaan kosten. Dat is best veel in verhouding met mijn totale investeringen.
Wat denken jullie, zit ik op de goede weg, gevoelsmatig is dit een belangrijke en verstandige investering. Het geheel is ook te koppelen aan de boekhouding dus het lijkt me veel tijd te besparen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt en weet niet of het tegenvalt in de praktijk. het is natuurlijk niet voor niets dat concollega's hier niet mee werken, maar tegelijkertijd: ik wil het graag vanaf het begin goed opzetten. I(bovendien, de gemiddelde stoffenzaak bestaat min. 30 jaar, en heeft een eigenaresse van 50 plus, kan het gebrek aan automatisering wel verklaren!)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stoffenwinkel
Stoffenwinkel
Zo even weg geweest ivm nieuwe pc en daarnaast erg druk doende met mijn plannen.
Ik heb een vrij simpel idee, dacht ik, ik wil de webshop en de fysieke winkel koppelen qua software. Dus, de voorraad wordt in 1 systeem bijgehouden zodat ik, in tegenstelling tot zo n beetje alle concollega's niet continu stoffen verkoop op de website die in werkelijkheid al verkocht zijn (dit gebeurt echt heel vaak, en is een grote bron van ergernis onder kopers). Er is mij al eens verteld dat dit komt omdat een koppeling niet mogelijk is.
Dat is natuurlijk wel mogelijk, maar het kost behoorlijk wat geld. Ik heb nu een kassasysteem gevonden met daarbij een webshopmotor (zo noemen zij het) de webshop kan ik zelf aanpassen, ik heb kennis van html en php etc Ik wil ook graag zelf nog eea kunnen doen maar ik zoek het niet meer om nu met open source te gaan bouwen (wel ervaring mee). Bij hen kan dat dus.
Mijn idee om een webshop te huren is ongeveer al van de baan, ik merk dat ik meer wil dan wat kan in die formules. Ik wil niet vastzitten aan allerlei partijen bijvoorbeeld. En ik wil de link met kassasoftware en dat kan meestal ook alleen maar met van te voren vastgelegde partijen. Bovendien: ik kan websites bouwen, ik ben dus ook bang dat ik snel tegen beperkingen aan zal lopen.
Feit is wel dat mijn wens voor webshopmotor en kassasysteem me ruim 5000 euro zal gaan kosten. Dat is best veel in verhouding met mijn totale investeringen.
Wat denken jullie, zit ik op de goede weg, gevoelsmatig is dit een belangrijke en verstandige investering. Het geheel is ook te koppelen aan de boekhouding dus het lijkt me veel tijd te besparen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt en weet niet of het tegenvalt in de praktijk. het is natuurlijk niet voor niets dat concollega's hier niet mee werken, maar tegelijkertijd: ik wil het graag vanaf het begin goed opzetten. I(bovendien, de gemiddelde stoffenzaak bestaat min. 30 jaar, en heeft een eigenaresse van 50 plus, kan het gebrek aan automatisering wel verklaren!)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37634-webshop-en-fysieke-winkel-de-software/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag