• 0

webshop en fysieke winkel, de software

Zo even weg geweest ivm nieuwe pc en daarnaast erg druk doende met mijn plannen.

 

Ik heb een vrij simpel idee, dacht ik, ik wil de webshop en de fysieke winkel koppelen qua software. Dus, de voorraad wordt in 1 systeem bijgehouden zodat ik, in tegenstelling tot zo n beetje alle concollega's niet continu stoffen verkoop op de website die in werkelijkheid al verkocht zijn (dit gebeurt echt heel vaak, en is een grote bron van ergernis onder kopers). Er is mij al eens verteld dat dit komt omdat een koppeling niet mogelijk is.

 

Dat is natuurlijk wel mogelijk, maar het kost behoorlijk wat geld. Ik heb nu een kassasysteem gevonden met daarbij een webshopmotor (zo noemen zij het) de webshop kan ik zelf aanpassen, ik heb kennis van html en php etc Ik wil ook graag zelf nog eea kunnen doen maar ik zoek het niet meer om nu met open source te gaan bouwen (wel ervaring mee). Bij hen kan dat dus.

 

Mijn idee om een webshop te huren is ongeveer al van de baan, ik merk dat ik meer wil dan wat kan in die formules. Ik wil niet vastzitten aan allerlei partijen bijvoorbeeld. En ik wil de link met kassasoftware en dat kan meestal ook alleen maar met van te voren vastgelegde partijen. Bovendien: ik kan websites bouwen, ik ben dus ook bang dat ik snel tegen beperkingen aan zal lopen.

 

Feit is wel dat mijn wens voor webshopmotor en kassasysteem me ruim 5000 euro zal gaan kosten. Dat is best veel in verhouding met mijn totale investeringen.

 

Wat denken jullie, zit ik op de goede weg, gevoelsmatig is dit een belangrijke en verstandige investering. Het geheel is ook te koppelen aan de boekhouding dus het lijkt me veel tijd te besparen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt en weet niet of het tegenvalt in de praktijk. het is natuurlijk niet voor niets dat concollega's hier niet mee werken, maar tegelijkertijd: ik wil het graag vanaf het begin goed opzetten. I(bovendien, de gemiddelde stoffenzaak bestaat min. 30 jaar, en heeft een eigenaresse van 50 plus, kan het gebrek aan automatisering wel verklaren!)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar een andere winkel te maken heeft met aantallen cq stuks heb jij te maken met strekkende meters, is de software daar ook geschikt voor ?

 

Tevens ben ik bang dat je de investering niet binnen 5 jaar terug kan verdienen tenzij je de verkoopprijzen daarop gaat aanpassen waarmee je je weer uit de markt drukt.

 

Persoonlijk denk ik dat dagelijks handmatig aanpassen de beste optie is.

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

ja daar is het geschikt voor.

 

Tja weet je, gebruiksgemak is voor mij ook belangrijk, niet alles hoef ik terug te verdienen in directe euros, ik zie hier vooral terugverdienen in tijdsbesparing, betere service in de webshop en de vervangbaarheid in de winkel (ik zal er niet altijd staan).

 

 

Tja, hoe reken je dat om. Als ik een webshop 5 jaar huur ga ik ook al een heel eind die kant op.....en dan heb ik nog geen kassa.

Link naar reactie
  • 0

Tja, het kan zijn dat mijn filosofie over zo zuinig mogelijk starten ouderwets is maar waarom kijk je alles niet eerst een half jaartje aan alvorens meteen 5000 euro te investeren in iets wat niet echt van levensbelang is om een goed lopende winkel te krijgen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb wel vaker die voorraad problemen gelezen bij fysiekewinkels en met webwinkels. bij losse artikelen adviseer ik altijd om de voorraad te splitsen bijv 6 in de winkel en 6 in de webshop en voorraad naar behoefte te verplaatsen. Bij stoffen die op rollen zitten en per strekkende meter worden verkocht word dat lastig..

 

Wat mij een goede optie lijkt is

 

Je legt alles in de webshopvoorraad, je maakt in je webwinkel een klant aan die je "toonbankverkoop" noemt. In de winkel zorg je dat er een pc aanwezig is met internet, uiteraard zorg je voor een superstrak bestelproces en artikel zoeksysteem zodat je snel in je webshop je product vind. Die bestel je vervolgens met de standaard account "toonbankverkoop" met leverwijze "afhalen" en betaalwijze "betalen bij afhalen" Op die manier word je voorraad direct bijgewerkt.

Als het te lang duurt om in bijzijn van de klant te doen dan kun je het eventueel doen nadat de klant weg is. is in elk geval goedkoper om mee te beginnen als integratie van je kassasysteem en webshopsysteem, en misschien wel voldoende.

 

Eventueel zou je voor de winkel een aparte bestelpagina in je webshop kunnen maken die niet benaderbaar is voor gewonen klanten. zo kun je je webshop systeem ook als kassasysteem voor je winkel gebruiken.

 

Andere mogelijkheid die so wie so aantrekkelijk lijkt is dat als klanten naar de winkel komen en nog geen account hebben is om ze gelijk te vragen of ze de webshop kennen, zorg dat je registratie in eerste instantie alleen bestaat uit alleen een emailadres, je vraagt ze om het email adres, zorgt dat die gelijk een uitnodiging stuurt naar de klant.

als het even kan stuur je meteen een lijst mee van de bestelde stoffen zodat ze snel extra stof via de webshop kunnen bestellen als ze toch net iets te kort hebben besteld.

Voor al bestaande webwinkel klanten is het ook mooi als je de bestelde artikelnrs kan mailen als service of anders meegeven.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat is een goede tip, het leek me niet mogelijk om de webshop als basis te gebruiken maar zo kan het wel! Daar ga ik es heel goed over nadenken!

 

@rene De reden dat ik het liever in 1 keer goed doe, is omdat het een hels karwei is om bijv na een jaar al je rollen stof na te gaan meten zodat je precies weet wat je hebt, in mijn ogen is dat niet te doen. Met de methode van Roel is dat niet nodig, dus dat zou een goede optie zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.