Bij ondernemen gaat het voor een groot gedeelte om EMOTIES. Emoties van jezelf en van een ander. Veel mensen zijn zich hiervan wel bewust maar weten er niet goed mee om tegaan. Zeker in veranderingsprocessen zijn emoties van essentieel belang! Een pionier in hart en nieren heeft een voortjagend karakter. Vaak ontstaat er stress en frustratie als het bedrijf van de pionier stagneert. Dit heeft alles te maken met emotie waarnaar verlangt wordt.
Susanne Piet schreef een zeer interessant boek hierover! "emotiemanagement: werken met emoties van jezelf en anderen".
Denk niet te snel dat je wel weet hoe op een effectieve manier met emotie om te gaan want het is zeer complex.
In het boek haalt Susanne een zestal adviezen aan uit het blad Fortune, voor managers die de vaart erin willen houden als de organisatie in zijn vet gaar smoort, ik wilde ze jullie niet onthouden:
Creeer expres een crisis door een financieel verlies te benadrukken of door een fout te laten escaleren. Hierdoor heb je een gevaarsignaal
Verbied alle overbodige uitgaven zoals luxe bedrijfsauto's, of vip-restaurants voor directie
Stel de doelstellingen voor omzet, productiviteit en doorlooptijd zo hoog zodat deze alleen te halen zijn als de organisatie verandert.
Geef de werknemers meer informatie over de tevredenheid van de klanten en financiele resultaten.
Laat werknemers regelmatig overleggen met ontevreden klanten, verontruste aandeelhouders en ontstemde leveranciers
Laat alle preken over succes achterwege en houd wezenlijke discussies over de problemen in de organisatie.
Ik zal proberen contact op te nemen met Susanne en haar te overtuigen van de positieve werking van HL. Zij zou een zeer mooie aanvulling zijn op onze discussies.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Kanban
Gast Kanban
Bij ondernemen gaat het voor een groot gedeelte om EMOTIES. Emoties van jezelf en van een ander. Veel mensen zijn zich hiervan wel bewust maar weten er niet goed mee om tegaan. Zeker in veranderingsprocessen zijn emoties van essentieel belang! Een pionier in hart en nieren heeft een voortjagend karakter. Vaak ontstaat er stress en frustratie als het bedrijf van de pionier stagneert. Dit heeft alles te maken met emotie waarnaar verlangt wordt.
Susanne Piet schreef een zeer interessant boek hierover! "emotiemanagement: werken met emoties van jezelf en anderen".
Denk niet te snel dat je wel weet hoe op een effectieve manier met emotie om te gaan want het is zeer complex.
In het boek haalt Susanne een zestal adviezen aan uit het blad Fortune, voor managers die de vaart erin willen houden als de organisatie in zijn vet gaar smoort, ik wilde ze jullie niet onthouden:
Ik zal proberen contact op te nemen met Susanne en haar te overtuigen van de positieve werking van HL. Zij zou een zeer mooie aanvulling zijn op onze discussies.
Later meer.
Groet,
Kanban (vol emotie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag