• 0

import BINNEN de EU en contigentering

Hallo,

ik ben een jonge ondernemer en zit momenteel met een vraag die ik maar niet kan oplossen.

Ik zou graag een product willen importeren vanuit het buitenland, steeds binnen de EU, en dit zal gebeuren zonder

toestemming van de fabrikant (parallel import) maar ik had graag willen weten hoe ik aan de verschillen in prijzen geraak binnen de EU aangezien ik moeilijk naar elk land kan gaan reizen.

Ten tweede zou ik deze via webshop willen doorverkopen, zou ik het product moeten ompakken of mag deze in zijn oorspronkelijke verpakking blijven (let wel op dat dit een product is met een gedeponeerd merk)

Mocht ik een bvba oprichten in het land van afkomst kan ik dan aan mijn eigen (als groothandel) hier doorverkopen?

ik hoor het wel, alvast bedankt!

Ondernemer 12

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

waar komen deze goederen nu vandaan van binnen of buiten de EU? Binnen de EU is de stel regel dat er vrij verkeer van goederen mag plaatsvinden. Daar zijn weer een paar uitzonderingen op zoals accijns goederen! Dus om wat voor soort product gaat dit?

Ik neem wel aan dat dit om originelen producten gaat en absoluut niet om namaak?!

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ondernemer,

Heb je al geprobeerd wat te kopen? Want dat kan nog wel eens het moeilijkste worden gezien grote merken mensen hebben zitten nier niet gek zijn. Dus hun voor de gek houden met een kleine import gaat denk ik niet lukken. Zeker niet als in het verkoop gebied een sterke importeur zit.

Succes.

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar