• 0

Wat te doen met betalingsvoorstel

Beste lezers,

 

Vorig jaar gevraagd om een winkel na te kijken en te herstellen wat er defect was aan verlichting en elektra.

Achteraf bleek dat het ging om een landelijk opererende keten die failliet was gegaan.

De naam was gekocht door een investeerder die een deel van de bestaande panden weer opende.

 

Ik heb zo 5 panden weer hersteld en facturen voor gemaakt, alleen werden deze niet betaald of alleen de kleinere bedragen.

Na lang gewacht te hebben heb ik een coulante betalingsregeling opgesteld op verzoek van de investeerder.

 

Ik heb altijd te maken gehad met zijn secondant waar ik een hele leuke relatie mee heb opgebouwd, in april werd ik weer gebeld om nog weer een winkel te herstellen, heb ik ook gedaan in de aanname dat het financieel beter ging, maar vanaf dat moment werd er niet meer betaald.

 

Dit bij een incassobureau neergelegd en vadaag de vraag of er een betalingsregeling kan worden getroffen.

 

E 300/maand te beginnen vanaf eind september.

 

Wat is wijsheid in deze, ik kook ondertussen van woede, dat betekent dat over een ruim een jaar pas al het geld betaald is.

Ik weet niet of hij deze crisis overleeft, reserves zijn er niet schijnbaar, personeel is wel aanwezig, de panden zijn op dure A1 lokaties gevestigd.

 

Ik vind de E 300,/maand erg mager en dan pas vanaf eind september.

Wat te doen in deze?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nog geen idee, Jasper.

Via het incassobureau werd er al melding gemaakt van een faillesementsaanvraag door derden, ik hield de media al wat langer in de gaten.

Ben vrijdag langs de winkels gegaan, (er zijn drie vestigingen in Leiden.), maar zag er niks bijzonders aan.

Vrijdagavond zag ik het uitgesproken faillisement vermeld staan op internet.

 

Ik ben net zo benieuwd als alle betrokkenen en werknemers, in minder dan een tijd jaar zijn er ca. tien winkels overgenomen van de vorige curator, iets meer als wat er in het persbericht staat.

Link naar reactie
  • 0

Helaas weet ik over wie dit gaat, en volgens mij heeft deze meneer vanaf dag 1 geen rekening betaald en alleen zijn zakken gevuld! Ook zijn personeel heeft hij niet betaald voor 5 maanden. Maar heb begrepen dat hij gewoon weer een nieuwe bv heeft op gericht op iemand anders zijn naam en gaat gewoon weer vrolijk verder.

Is overigens al gewoon weer bezig hij heeft nog een filiaal in Hilversum en Mook die open zijn alleen niet onder zijn naam, ik weet niet of je misschien daar kan proberen om je rekening betaald te krijgen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.