• 0

schoonmaakbedrijf trappenhuizen/flats

Hallo allemaal,

 

Ik ben aan het overwegen om mijzelf te specialiseren in het schoonmaken van gangen/trappenhuizen van flats.

Mijn plan was om zelf te poetsen tot dat ik zoveel flats heb dat ik het niet alleen meer aan kan.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? hoe kom ik het makkelijkste in contact met de ondernemingsraad of eigenaren van deze flats en waar moet ik nog meer rekening mee houden ?

 

Ik wil mij voornamelijk onderscheiden met een lagere prijs aangezien ik het werk zelf doe en dus niet uitbesteed.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn plan was om zelf te poetsen tot dat ik zoveel flats heb dat ik het niet alleen meer aan kan.

 

Ik wil mij voornamelijk onderscheiden met een lagere prijs aangezien ik het werk zelf doe en dus niet uitbesteed.

 

 

En dan? personeel ook maar minder betalen? En de concurrentie doet het altijd voor minder. Goede kwaliteit en meer service lijkt me beter plan. Zoek de niches in de markt. Bijvoorbeeld luxer appartementencomplexen waar tapijt in de hal en op trappen ligt. Of marmer - natuursteen. Zorg dat alles picobello er uitziet zonder vlekken e.d. Neem gelijk ook het zeemwerk mee. de kleinere complexen zijn vaak goed te zemen met een tukkersysteem.

 

Onderscheid je in de markt, daar heb je meer aan dan voor een (te) lage prijs te werken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals Aeverhoog al zei, is een VvE verplicht zich in te schrijven. Hierdoor staan zei vermeld in het handelsregister.

Als je op de website van de kvk in het handelsregister zoekt op VvE en de stad waarin jij actief wil worden krijg je al een berg adressen. Ik neem aan dat je hier legaal wel een brief heen mag sturen.

Link naar reactie
  • 0
Als je op de website van de kvk in het handelsregister zoekt op VvE en de stad waarin jij actief wil worden krijg je al een berg adressen.

 

Inderdaad, in Rotterdam op deze manier alleen al 3000 zoekresultaten. En de meeste besteden hun secretariaat en beheer vaak uit aan gespecialiseerde bedrijven.

 

Omdat je klein wilt beginnen (en waarschijnlijk ook geen grote budgetten hebt voor reclame) lijkt het mij een beter plan om eens in je woonplaats te gaan kijken naar appartementen complexen.

 

Kijk naar de uitstraling van het complex en bekijk dan de staat van schoonmaakonderhoud. Praat eens met bewoners, vraag naar hun mening over het schoonmaak en wie er over gaat.

 

Achterhaal de verantwoordelijke bestuurder van de VVE en bel of ga langs. Gaat ongetwijfeld veel tijd in zitten maar geeft denk ik het beste resultaat. Folders en brieven gaan vaak direct naar het oude papier.

 

En wat ik al eerder zei: zoek een niche, specialiseer je en biedt ook klein onderhoud aan. (lampen vervangen, sluitwerk herstellen ramen zemen enz.)

 

Heb je eigenlijk ervaring in schoonmaak? een half jaar geleden wilde je kleding gaan doorverkopen. Houdt er rekening mee dat schoonmaken wel degelijk een vak is. Met alleen een emmer en een mop kom je er niet. Marmer en natuursteen hebben een heel andere behandeling nodig dan betonnen trappenhuizen.

 

En vergis je niet trappenhuizen schoonmaken is een van de zwaarste klussen in de schoonmaakbranche :-\

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook woningcorporaties benaderen. Zij hebben genoeg wooncomplexen in hun bestand.

Kun je zelf ook de glasbewassing doen of ga jij daar iemand voor inhuren?

 

Hoe ga je het opvangen als je een keer op vakantie wilt of als je ziek bent? Bewoners van appartementencomplexen willen vaak 1 tot 2 keer in de week dat er wordt schoongemaakt. Je moet wel continuïteit kunnen bieden.

 

Onderscheid je met een goede schoonmaak en service. Bij een appartementencomplex is er altijd wel een klein spoedklusje, zorg dat je bereikbaar bent en jij hun probleem kan oplossen.

 

En als jij je wilt onderscheiden met jouw uurprijs hoe doe je dat dan als je het erg druk gaat krijgen en je iemand in dienst neemt? Een personeelslid kost jou al 18 euro per uur en dan heb ik het nog niet over materialen, ziektekostenverz., accountant, reistijd tussen twee projecten die je moet betalen aan het personeelslid, etc...etc...

Trouwens als jij 3 euro per uur goedkoper bent dan een ander bedrijf dan is dit misschien 10 eurocent per bewoner aan minder servicekosten. Lijkt mij niet echt opschieten.

 

Via deze link kom je bij administratie- en beheerkantoren in geheel Nederland:

 

http://vveadmkantoren.adresboek.info/pls/abv/p_abv.init_html

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.