• 0

Aandelen verdeling bv met partner

Momenteel ben ik mij aan het voorbereiden om samen met een partner een bv op te richten.

 

Het idee heb ik bedacht, het ondernemingsplan ik heb volledig geschreven en ook straks in de bedrijfsvoering zal ik ook

voor het grootste deel de leiding en verantwoordelijkheid dragen.

 

We willen een bedrag van zo'n 25k investeren. Ik wil weten of het mogelijk om hem de helft te laten betalen voor 20%

van de aandelen gezien ik het voorwerk heb gedaan en ook straks een verantwoordelijke taak heb binnen het bedrijf.

 

Hij beweert namelijk dat het bedrag gelijk moet staan aan de aandelen, dus dan komt het neer op €5000 voor 20% en ik de rest. Maar ik zie kennis en arbeid ook als kapitaal.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

of je richt eerst zelf een BV op met een bepaald aantal aandelen (vanaf oktober stuk vrijer) en na oprichting geeft de BV nog eens aandelen uit ter hoogte van 25% aan de partner die er een groter bedrag voor betaalt aan de BV. Dan heeft hij ook 20%.

 

Of je doet wel alles 50/50 qua aandelen en stemrecht maar bepaalt bij oprichting dat jouw aandelen een groter deel van de winst krijgen, kan ook na oktober ingeregeld worden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Laude

 

Ik ga er vanuit dat je een goede afweging heb gemaakt tussen de BV enerzijds en andere rechtsvormen, zoals de v.o.f. anderzijds.

 

Ik ben er sowieso geen voorstander van om met een partner in een BV te gaan zitten. Heb je al gedacht aan een Holdingstructuur?

 

De nieuwe flex-BV geeft de mogelijkheid om aan de ene aandeelhouder meer dividend uit te keren dan aan de andere. Wellicht moet je daarin de oplossing zoeken.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.