Na vele verhalen op dit forum te lezen kom ik er nog niet echt achter hoe ik het beste mijn balans kan opmaken na het staken van mijn eenmanszaak. Ook wil ik graag hulp met het indienen van de aangifte I.B.
Situatie 01-01-2011:
Activa
Vaste activa: 2880
Liquide middelen: 1070
Passiva
Vermogen: 3950
Gestopt:
20-08-2011
Situatie 20-08-2011
Activa
Vaste activa: 2432
Liquide middelen: 2
Vorderingen: 96
Passiva
Vermogen: 2039
Schulden: 491
Nu heb ik de volgende vragen:
In 2011 heb ik een winst gemaakt van 15000
Bij stakingswinst heb ik 0 ingevuld, dit omdat de activa bestond uit een fiets en computer. Dit verkoop ik aan mezelf.
Klopt dit? Of moet ik hier 15000 invullen?
Moet de balans op de aangifte I.B. op 0 uitkomen ( zowel activa als passiva)
Ik heb nu gewoon de balans zoals het uit mijn boekhoudprogramma komt ingevuld. De fiets en computer heb ik hier nog niet aan mezelf verkocht.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M Groters
M Groters
Hallo HL leden,
Na vele verhalen op dit forum te lezen kom ik er nog niet echt achter hoe ik het beste mijn balans kan opmaken na het staken van mijn eenmanszaak. Ook wil ik graag hulp met het indienen van de aangifte I.B.
Situatie 01-01-2011:
Activa
Vaste activa: 2880
Liquide middelen: 1070
Passiva
Vermogen: 3950
Gestopt:
20-08-2011
Situatie 20-08-2011
Activa
Vaste activa: 2432
Liquide middelen: 2
Vorderingen: 96
Passiva
Vermogen: 2039
Schulden: 491
Nu heb ik de volgende vragen:
In 2011 heb ik een winst gemaakt van 15000
Bij stakingswinst heb ik 0 ingevuld, dit omdat de activa bestond uit een fiets en computer. Dit verkoop ik aan mezelf.
Klopt dit? Of moet ik hier 15000 invullen?
Moet de balans op de aangifte I.B. op 0 uitkomen ( zowel activa als passiva)
Ik heb nu gewoon de balans zoals het uit mijn boekhoudprogramma komt ingevuld. De fiets en computer heb ik hier nog niet aan mezelf verkocht.
Wie kan mij helpen.......
MVG Maikel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37949-staken-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag