na heel wat lezen op HL ben een soortgelijke vraag nog niet tegengekomen.
Ik heb een investeringsidee beschreven met een nogal afwijkende eigenschap: de winst bestaat uit virtueel geld (bitcoin). Bitcoin is niet mijn idee. Het bestaat sinds 2009 en sinds 2011 in opmars voor online transacties wereldwijd.
Het is een systeem dat drijft op encryptie. Het aanbieden van rekenkracht aan het netwerk, wordt beloond met bitcoins. Bitcoins zijn geld waard.
Met gebruik van een speciale processor die eind 2012 op de markt komt, ga ik rekenkracht aan het netwerk toevoegen en bitcoins verdienen. Die processoren moet ik aanschaffen.
Ik heb enkele investeerders gevonden die in mijn plan geloven. Ik sta nu voor de keuze hoe ik afspraken met ze maak over de vorm van terugbetalen. De winst van mijn onderneming bestaat uit virtueel geld.
Ik weet nu niet hoe ik dit moet doen:
* een lening die ik terugbetaal in virtueel geld door winstdeling.
* verkoop ik een aandeel in dit project (nadeel: btw).
is er nog een andere constructie denkbaar?
Het gaat in totaal om ongeveer 9000 euro. Ik wil niet de verplichting aan gaan om in euro's terug te betalen, vanwege de afhankelijkheid van de koers van bitcoin naar euro.
In mijn huidige voorstel gaat alle opbrengst naar de investeerders, tot break even. Daarna krijg ik een marge op de opbrengst. En ik blijf eigenaar van de apparatuur.
De afspraken eindigen 31-12-2014, onafhankelijk van of het geleende bedrag volledig is terugbetaald.
Kan ik, belastingtechnisch bezien, een lening aangaan met eigen afspraken over terugbetaling?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Robert-Reinder Nederhoed
Robert-Reinder Nederhoed
Goedenavond,
na heel wat lezen op HL ben een soortgelijke vraag nog niet tegengekomen.
Ik heb een investeringsidee beschreven met een nogal afwijkende eigenschap: de winst bestaat uit virtueel geld (bitcoin). Bitcoin is niet mijn idee. Het bestaat sinds 2009 en sinds 2011 in opmars voor online transacties wereldwijd.
Het is een systeem dat drijft op encryptie. Het aanbieden van rekenkracht aan het netwerk, wordt beloond met bitcoins. Bitcoins zijn geld waard.
Met gebruik van een speciale processor die eind 2012 op de markt komt, ga ik rekenkracht aan het netwerk toevoegen en bitcoins verdienen. Die processoren moet ik aanschaffen.
Ik heb enkele investeerders gevonden die in mijn plan geloven. Ik sta nu voor de keuze hoe ik afspraken met ze maak over de vorm van terugbetalen. De winst van mijn onderneming bestaat uit virtueel geld.
Ik weet nu niet hoe ik dit moet doen:
* een lening die ik terugbetaal in virtueel geld door winstdeling.
* verkoop ik een aandeel in dit project (nadeel: btw).
is er nog een andere constructie denkbaar?
Het gaat in totaal om ongeveer 9000 euro. Ik wil niet de verplichting aan gaan om in euro's terug te betalen, vanwege de afhankelijkheid van de koers van bitcoin naar euro.
In mijn huidige voorstel gaat alle opbrengst naar de investeerders, tot break even. Daarna krijg ik een marge op de opbrengst. En ik blijf eigenaar van de apparatuur.
De afspraken eindigen 31-12-2014, onafhankelijk van of het geleende bedrag volledig is terugbetaald.
Kan ik, belastingtechnisch bezien, een lening aangaan met eigen afspraken over terugbetaling?
Bedankt! Vriendelijke groet, Robert-Reinder Nederhoed
--
Bouwt mee aan een nieuw financieel systeem.
CEO Bitmymoney.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38028-lening-onder-speciale-voorwaarden-of-verkoop-van-een-dienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag