Ik ben bezig met onze winst- en verliesrekening te controleren.
Nu kom ik enkele problemen tegen.
Probleem 1:
Voor een opdracht zijn we naar Oostenrijk gereist met de bus.
Wij zijn ingehuurd door een bedrijf om een stukje te schrijven over een ski-piste.
Als kosten hebben we hier gemaakt:
- de busreis
- ski-pas
- hotel- en lunchkosten.
Nu weet ik dat de hotel- en lunchkosten maar voor 73,5% aftrekbaar is ( inclusief het BTW bedrag)
Mijn vraag is of dit ook geldt voor de busreis- en ski-pas, of is dit 100% aftrekbaar?
Probleem 2:
Wij willen graag een oldtimer op de zaak activeren.
Ik weet dat de bijtelling over de dagwaarde berekend mag worden. Op dit moment is het nog een prive auto.
De dagwaarde is op dit moment 2000 euro.
Wanneer we de auto morgen gaan activeren moet dit dan ook tegen de dagwaarde?
Omdat we een VOF hebben rijdt mijn compagnon in de auto. Hij rijdt er ook prive in. Wordt zijn I.B. bijtelling voor 2012 dan
25% van 2000 /365 dagen x aantal gereden dagen in 2012?
Wat wordt de berekening voor de BTW bijtelling? Ik las namelijk dat dit niet meer via de I.B. bijtelling berekend wordt maar via de bruto cataloguswaarde x 2,7%. Geldt dit ook voor Oldtimers?
Dan is mijn laatste vraag:
Omdat we nu nog 1x per jaar aangifte O.B. moeten indienen hebben we een heel bedrag apart staan op onze zakelijke spaarrekening.
Valt dit bedrag bij de aangifte I.B. ook onder box 3, of gedt dit alleen voor priverekeningen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HJdeGroot
HJdeGroot
Beste leden van dit forum,
Ik ben bezig met onze winst- en verliesrekening te controleren.
Nu kom ik enkele problemen tegen.
Probleem 1:
Voor een opdracht zijn we naar Oostenrijk gereist met de bus.
Wij zijn ingehuurd door een bedrijf om een stukje te schrijven over een ski-piste.
Als kosten hebben we hier gemaakt:
- de busreis
- ski-pas
- hotel- en lunchkosten.
Nu weet ik dat de hotel- en lunchkosten maar voor 73,5% aftrekbaar is ( inclusief het BTW bedrag)
Mijn vraag is of dit ook geldt voor de busreis- en ski-pas, of is dit 100% aftrekbaar?
Probleem 2:
Wij willen graag een oldtimer op de zaak activeren.
Ik weet dat de bijtelling over de dagwaarde berekend mag worden. Op dit moment is het nog een prive auto.
De dagwaarde is op dit moment 2000 euro.
Wanneer we de auto morgen gaan activeren moet dit dan ook tegen de dagwaarde?
Omdat we een VOF hebben rijdt mijn compagnon in de auto. Hij rijdt er ook prive in. Wordt zijn I.B. bijtelling voor 2012 dan
25% van 2000 /365 dagen x aantal gereden dagen in 2012?
Wat wordt de berekening voor de BTW bijtelling? Ik las namelijk dat dit niet meer via de I.B. bijtelling berekend wordt maar via de bruto cataloguswaarde x 2,7%. Geldt dit ook voor Oldtimers?
Dan is mijn laatste vraag:
Omdat we nu nog 1x per jaar aangifte O.B. moeten indienen hebben we een heel bedrag apart staan op onze zakelijke spaarrekening.
Valt dit bedrag bij de aangifte I.B. ook onder box 3, of gedt dit alleen voor priverekeningen.
Ik dank jullie alvast!
Groeten Henk Jan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38256-fiscale-vragen-betreft-onze-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag