Ik ben een interessant product tegen gekomen op alibaba dat ik een custom design wil geven en dan wil importeren.
Ik vraag netjes hun productlijst op en ik krijg een indrukwekkende lijst met producten terug.
Niet geheel verbaasd staan er een 2tal A-merk producten op die lijst.
Met op de productfoto niet eens het originele merk weg gelaten.
Met andere woorden je kunt bij hun als je zou willen een A-merk dat hier in NL in de schappen ligt na-apen door zelf een leuke verpakking erom te ontwerpen die afwijkend is van de concurrent.
Toch vertrouwde ik het zaakje niet helemaal en heb ik foto's van hun fabriek en machines opgevraagd.
Toen dacht ik, zou een A-merk in Nederland echt in zo'n kleinschalig slordig fabriekje in china zijn producten laten maken?
Ik heb dus eerst het originele A-merk product gekocht en daar staat "Made in Ireland" op geprint.
Ok ik dacht nu heb ik ze, dit is gewoon fake.
Maar toen hun samples binnen kwamen kon ik geen verschillen ontdekken.
Voor mij is het een doorslaggevend besluit als blijkt dat dit A-merk ook daadwerkelijk in die fabriek zijn spullen laat maken.
Want dan durf ik het ook wel aan.
Maar waarom zou een fabriek in china "Made in Ireland" op de verpakking printen?
En in hoeverre is het toegestaan om daar zomaar wat te verzinnen.
Ik kan natuurlijk vragen of ze het contract van dit A-merk aan mij kunnen laten zien, maar of dat echt gebruikelijk is weet ik niet.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Ik ben een interessant product tegen gekomen op alibaba dat ik een custom design wil geven en dan wil importeren.
Ik vraag netjes hun productlijst op en ik krijg een indrukwekkende lijst met producten terug.
Niet geheel verbaasd staan er een 2tal A-merk producten op die lijst.
Met op de productfoto niet eens het originele merk weg gelaten.
Met andere woorden je kunt bij hun als je zou willen een A-merk dat hier in NL in de schappen ligt na-apen door zelf een leuke verpakking erom te ontwerpen die afwijkend is van de concurrent.
Toch vertrouwde ik het zaakje niet helemaal en heb ik foto's van hun fabriek en machines opgevraagd.
Toen dacht ik, zou een A-merk in Nederland echt in zo'n kleinschalig slordig fabriekje in china zijn producten laten maken?
Ik heb dus eerst het originele A-merk product gekocht en daar staat "Made in Ireland" op geprint.
Ok ik dacht nu heb ik ze, dit is gewoon fake.
Maar toen hun samples binnen kwamen kon ik geen verschillen ontdekken.
Voor mij is het een doorslaggevend besluit als blijkt dat dit A-merk ook daadwerkelijk in die fabriek zijn spullen laat maken.
Want dan durf ik het ook wel aan.
Maar waarom zou een fabriek in china "Made in Ireland" op de verpakking printen?
En in hoeverre is het toegestaan om daar zomaar wat te verzinnen.
Ik kan natuurlijk vragen of ze het contract van dit A-merk aan mij kunnen laten zien, maar of dat echt gebruikelijk is weet ik niet.
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38280-made-in/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag