• 0

Made in .....

Ik ben een interessant product tegen gekomen op alibaba dat ik een custom design wil geven en dan wil importeren.

Ik vraag netjes hun productlijst op en ik krijg een indrukwekkende lijst met producten terug.

Niet geheel verbaasd staan er een 2tal A-merk producten op die lijst.

Met op de productfoto niet eens het originele merk weg gelaten.

 

Met andere woorden je kunt bij hun als je zou willen een A-merk dat hier in NL in de schappen ligt na-apen door zelf een leuke verpakking erom te ontwerpen die afwijkend is van de concurrent.

Toch vertrouwde ik het zaakje niet helemaal en heb ik foto's van hun fabriek en machines opgevraagd.

Toen dacht ik, zou een A-merk in Nederland echt in zo'n kleinschalig slordig fabriekje in china zijn producten laten maken?

 

Ik heb dus eerst het originele A-merk product gekocht en daar staat "Made in Ireland" op geprint.

Ok ik dacht nu heb ik ze, dit is gewoon fake.

Maar toen hun samples binnen kwamen kon ik geen verschillen ontdekken.

 

Voor mij is het een doorslaggevend besluit als blijkt dat dit A-merk ook daadwerkelijk in die fabriek zijn spullen laat maken.

Want dan durf ik het ook wel aan.

 

Maar waarom zou een fabriek in china "Made in Ireland" op de verpakking printen?

En in hoeverre is het toegestaan om daar zomaar wat te verzinnen.

 

Ik kan natuurlijk vragen of ze het contract van dit A-merk aan mij kunnen laten zien, maar of dat echt gebruikelijk is weet ik niet.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

lijkt mij niet helemaal zuivere koffie en heb z'n donker bruin vermoeden dat de douane er op de zelfde manier over denkt....... En op dat moment kom je waarschijnlijk niet weg met allerlei "vage" argumenten nep is in dat geval nep of als het echt is heb je waarschijnlijk een probleem met de merkenrecht houder.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Toen ik afgelopen zomer in Maleisie was, werden er bij verschillende kramen nep Iphone's verkocht die identiek waren aan de Iphone (een echte Iphone lag ernaast ter vergelijking, Alleen de nep Iphone was dan ongeveer 1/4e van de prijs (weet je meteen hoe erg je door apple wordt opgelicht). Tevens verkochten ze dan ook een upgarded versie van Iphone, waar je zelf de batterij kan verwissele en iets met de uitbreiding van geheugen (van dat laatste snapte ik de uitleg niet helemaal, zijn engels was niet heel goed).

 

Wat ik hiermee wil aangeven is dat ze in Asie, heel goed weten hoe je dingen kunt namaken en zelfs kunt verbeteren. HEt zou mij niets verbazen dat ze dit in jouw geval ook doen.

 

Mogen wij ook wetenom welk A-merk het gaat?

Link naar reactie
  • 0

Het hangt heel erg van het product af. "Made in..." slaat meestal op het land waar de laatste handeling heeft plaatsgevonden. Of iets in een retail doosje stoppen als zodanig telt is maar weer de vraag, maar ik kan me voorstellen dat men het het soms niet zo heel nauw neemt.

 

Wat die iphones betreft: De behuizing is identiek, mogelijk zelfs een originele replacement case van Apple zelf. Wat erin zit is niet identiek aan een iphone, waarmee overigens niet gezegd is dat het inferieur is. Of je bij een A merk wordt getild betwijfel ik - in een product zitten meer kosten dan de hardware alleen, R&D moet je ook terugverdienen, en in sommige gevallen ook licenties voor de software, patenten afkopen en dergelijke.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.