• 0

Factuur van bedrijf uit Engeland zonder BTW nummer

Hallo,

 

Ik heb een factuur inclusief 20% BTW vanuit Engeland gekregen voor import goederen.

Bedrijf Engeland heeft alleen een kamer van koophandel, maar geen BTW nummer.

 

Nu ben ik er achter gekomen dat ik de BTW terug kan krijgen via Nederland, inlogcodes heb ik inmiddels binnen.

 

Maar:

Hoe boek ik dit in mijn administratie?

 

Inkoop met 0%

of met 20%

of BTW verlegd?

 

Wie heeft dit eerder meegemaakt.

 

Ik vindt hier niets van op het internet.

 

Alvast bedankt

 

Carolina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

waar gaat deze factuur nu precies over?

BTW die betaald moet worden bij binnenkomst vanuit een niet EU land in de EU?

Diensten die zijn geleverd voor de invoer?

 

Daarnaast wel apart dat iemand geen BTW nummer heeft en je niet tegen 0% kan factureren? Tenzij het gaat om BTW bij invoer die kan men namelijk niet op basis 0% factureren. In dat geval had eea middels een fiscale vertegenwoordiging moeten lopen.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

waar gaat deze factuur nu precies over? over een inkoopfactuur vanuit Engeland, waarop ik cosmetica heb ingekocht voor mijn bedrijf hier in Nederland.BTW die betaald moet worden bij binnenkomst vanuit een niet EU land in de EU? De BTW kan ik terugvorderen hier in Nederland dmv een teruggaaf BTW uit andere EU landen (vanwege dat dit bedrijf geen BTW nummer in Engeland heeft, maar alleen een kvk nummerDiensten die zijn geleverd voor de invoer? Er is geen sprake van diensten, maar geleverde goederen vanuit Engeland

Daarnaast wel apart dat iemand geen BTW nummer heeft en je niet tegen 0% kan factureren? Tenzij het gaat om BTW bij invoer die kan men namelijk niet op basis 0% factureren. In dat geval had eea middels een fiscale vertegenwoordiging moeten lopen. In principe moet je gewoon als bedrijf zelf kunnen inkopen, waar dan ook ter wereld.

 

Maar dat is ook niet mijn vraag; mijn vraag is: hoe boek ik deze goederen in in mijn administratie? alvast bedankt..Gr. Carolina

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet zoveel van Engelse nummers, maar ervan uitgaande dat ook in Engeland een btw-nummer niet gelijk is aan een kvk-nummer, zou ik die Engelsen eens om een correcte factuur vragen (wel btw in rekening brengen, maar geen btw-nummer op de factuur zetten, betekent uiteraard een onjuiste factuur) en daarbij ook jouw btw-nummer doorgeven, zodat op die correcte factuur de btw verlegd wordt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet zoveel van Engelse nummers, maar ervan uitgaande dat ook in Engeland een btw-nummer niet gelijk is aan een kvk-nummer, zou ik die Engelsen eens om een correcte factuur vragen (wel btw in rekening brengen, maar geen btw-nummer op de factuur zetten, betekent uiteraard een onjuiste factuur) en daarbij ook jouw btw-nummer doorgeven, zodat op die correcte factuur de btw verlegd wordt.

 

En natuurlijk niet betalen, zolang je geen correcte factuur hebt ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.