• 0

Financeringsaanvraag alle reguliere banken afgewezen! Wat nu? ( retail/mode)

Voor mijn fysieke en online concept krijg ik geen financiering bij alle banken. Zelfs niet met: positief haalbaarheidsonderzoek, externe financiers en/of BMKB. Aanvraag loopt nog bij stichting Qredits, enkel daar moet de investeringsbegroting ook drastisch naar beneden. Ik sta perplex. Is het echt zo slecht in de fysieke handel? En moet ik wellicht de plannen uitstellen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is ook weer waar, vaak hebben de 'oude' middenstanders geen financiering meer lopen. Ik ga op zoek naar een veel kleiner pandje dat helemaal klaar is. Alleen hoef te investeren in website/marketing en voorraad. Online zal een oriëntatie kanaal worden waarbij de producten offline gekocht kunnen worden ( dit in verband met de kleinere ruimte en/of presentatie mogelijkheden )

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik het best investeerders vinden welke tegen x bedrag rente willen investeren?

 

In de retail zonder ervaring? niet.

 

 

 

investeerder zoeken welke het gunt!

 

Als het geen familie is kan je dat vergeten. Een investeerder die alleen je geld leent om te gunnen is allang geen investeerder meer :)

 

Qredits al geprobeerd?

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik het best investeerders vinden welke tegen x bedrag rente willen investeren?

 

In de retail zonder ervaring? niet.

 

 

 

investeerder zoeken welke het gunt!

 

Als het geen familie is kan je dat vergeten. Een investeerder die alleen je geld leent om te gunnen is allang geen investeerder meer :)

 

Qredits al geprobeerd?

 

 

Danny

 

Die loopt ook, maar ook daar zijn ze terughoudend in de retail momenteel.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat blijkt. Vraag me af wie ze wel financieren vandaag de dag, starters in de retail.

 

Is dat van belang? Wordt je happy als je weet wie ze wel financieren? Neem aan van niet.

 

Van belang is dat op dit moment geen partij je plan wil financieren. Je kan dan blijven ''klagen'''of je kan bij jezelf te raden gaan of dit wel een kans van slagen heeft.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ja dat blijkt. Vraag me af wie ze wel financieren vandaag de dag, starters in de retail.

 

Is dat van belang? Wordt je happy als je weet wie ze wel financieren? Neem aan van niet.

 

Van belang is dat op dit moment geen partij je plan wil financieren. Je kan dan blijven ''klagen'''of je kan bij jezelf te raden gaan of dit wel een kans van slagen heeft.

 

Succes!

 

Danny

 

Ontzettend, kunnen we samen zielig zijn :P ill be back ;D

Link naar reactie
  • 0

Ja dat blijkt. Vraag me af wie ze wel financieren vandaag de dag, starters in de retail.

 

Bijvoorbeeld de oude middenstanders die nu geld investeren (in een website, marketing, social media, webshop). Of in starters die zoals jij een haalbaar plan hebben, maar daarnaast ook een deel eigen geld en/of zekerheden inbrengen.

Link naar reactie
  • 0
Ondernemen is risico beperken, maar uiteindelijk moet je wel van je eigen kracht en plan uitgaan. Anders zul je geen succes behalen. HERENMODE EN KINDERKLEDING zou ik vermijden in de retail. Ik ga naar een nog kleiner pandje kijken, waar ik zo in kan, nog meer snijden in eenmalige kosten en zo proberen alsnog te starten.

 

Heb nog eens gekeken naar de definitie van ondernemen.

 

De definitie van ondernemerschap:

 

De ondernemer heeft bewust de keuze gemaakt om voor eigen risico en voor eigen rekening te handelen waarbij hij/zij accepteert dat er altijd een bepaalde mate van onzekerheid is over het huidige en toekomstige inkomen

 

Het risico beperk je met een goed dichtgetimmerd plan maar ook met een stuk eigen inbreng. Eigenwijs als je bent wil je toch met 100% vreemd kapitaal beginnen desnoods in een kleiner pand, minder voorraad, geen webshop enz. maar het risico leg je dus bij de investeerder en als het dan toch fout gaat zit deze met de spreekwoordelijke "kale kip"

 

Geen eigen inbreng betekent geen buffer voor als het minder gaat of bij onvoorziene kosten. Vaak zie je dan dat er bij crediteuren "geleend" wordt door de rekeningen steeds later te betalen. Totdat deze gaan morren en dan valt de hele boel om

 

Zoeken naar een goedkoper pand lijkt een mooie besparing totdat je er achter komt dat die locatie wel erg uit de loop ligt. Minder omzet is minder winst die zo maar zou kunnen omslaan in verlies omdat je overige kosten wel doorlopen en hierop ook niet zo maar bezuinigd kan worden.

 

Ben benieuwd of je voor je nieuwe locatie ook een haalbaarheidsonderzoek laat doen of dat je op de bolle fooi gaat starten.

Link naar reactie
  • 0

Geen haalbaarheidsonderzoek meer, de marktruimte is. Voor starters in de retail zijn er mogelijkheden in sterke aanloopstraten of op andere locaties. Ik zit in een niche, klanten weten me wel te vinden. Met o.a. social media en free publicity kun je een hoop bereiken Henkh.

Link naar reactie
  • 0

Geen niet haalbaarheidsonderzoek meer, de marktruimte is. Voor starters in de retail zijn er mogelijkheden in sterke aanloopstraten of op andere locaties. Ik zit in een niche, klanten weten me wel te vinden. Met o.a. social media en free publicity kun je een hoop bereiken Henkh.

 

Tja stom dat al die andere ondernemers in de detailhandel, die nu moeten leven van een inkomen onder bijstandsniveau, daar toch niet aan denken.

 

Keep on dreaming.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 2

Lijkt een beetje onnodige discussie te worden zo. Als jij een idee hebt waarvan je denkt dat het werkt, ook al denken anderen van niet, moet je er alles aan doen om het werkelijk te maken. Boos worden of energie verspillen aan het duidelijk maken aan die anderen dat het toch gaat lukken heeft geen enkele toegevoegde waarde. Banken (en veel anderen) zien het nou eenmaal niet zitten en gaan dus gewoonweg niet hun geld hierin een rol laten spelen.

 

Dus nu 'echt' gaan ondernemen en de hele zaak zelf oppakken en dan maar kleiner beginnen om achteraf je gelijk te halen wanneer het gelukt is allemaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.