• 0

Frans (?) bedrijf pleegt plagiaat en gebruikt handelsnaam

Tot onze verbazing kwamen wij vandaag een webshop tegen waarbij de meeste teksten rechtstreeks zijn gekopieerd van onze eigen webshop. Op de website staan in principe geen contactgegevens. Wel staat er een e-mailadres vermeld in de teksten (waar deze in onze teksten ook staan).

 

WhoIs heeft opgeleverd dat de website ondergebracht is bij een Franse hostingprovider (overigens wel actief in heel Europa). Het ligt dus voor de hand dat het in dit geval om een Franse partij gaat.

 

Wat hebben we inmiddels ondernomen:

- Een e-mail gestuurd naar info@...nl met een sommatie alle gekopieerde content te verwijderen;

- Contact gezocht met de Franse hostingprovider en vervolgens een e-mail gestuurd naar abuse@...net;

- Misbruik melding bij het Thuiswinkel Waarborg geplaatst, waar zij niet bij aangesloten zijn maar het wel vermelden.

 

Al met al lijkt het hier te gaan op een poging tot internationaal ondernemen met enkele kleine schoonheidsfoutjes. Gezien het feit onze handelsnaam gebruikt (of misbruikt) wordt, zouden wij graag zo snel mogelijk opgelost zien. Wij willen niet geassocieerd worden met deze partij. Daarnaast vinden wij het een kwalijke zaak dat onze content gebruikt wordt.

 

Ik ben benieuwd of er nog stappen gezet kunnen worden om dit zo snel mogelijk te stoppen. Zo ben ik nieuwsgierig of er wellicht legaal mogelijkheden zijn om de contactgegevens te achterhalen, om iets gemakkelijker met deze personen in contact te raken.

 

Zolang het geen meerwaarde biedt om zowel onze als de des betreffende partij bij naam te noemen, zal ik deze uit respect niet publiceren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

@S.: Fijn dat je een onderwerp van ruim een half jaar terug gebruikt om je post-count te verhogen danwel StevenK gelijk te geven, waardoor ik het onderwerp ook nog eens kon bekijken om te concluderen dat ik er ook niets aan toe te voegen heb.

 

Wel ben ik benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen, dus beste BSIC: hoe het nu?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.