Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
doorgaan
doorgaan
Hallo we hebben een v.o.f. met twee winkels de winstverdeling is 60/40 ik 60.
De schulden van v.o.f 60k leveranciers 10k familielid 17k bank winst uit v.o.f. 20k
De andere vennoot priveschuld 30 k zijn winstaandeel ongeveer 8k
Andere vennoot heeft nu al prive 12 k uit onderneming en een negatief saldo in v.o.f. 55k
Nu halen we zelf geen winst uit de v.o.f. sinds 2 jaar omdat er niets overblijft.
Andere vennoot krijgt nu niets meer en zal de schuldsanering in moeten?
Ikzelf wil daarom verdergaan met de zaak en de winst alleen gebruiken voor schulden in te lossen aangezien
wij de winst niet nodig zijn .
Kan ik nu ook het negatief saldo van andere vennoot opeisen ? Ik weet het is er niet .
Maar had ook gelezen dat we dan misschien iets terugzien als de andere vennoot in de schuldsanering zit.
Kortom andere vennoot moet ervan leven en dat is niet mogelijk.
Ik wil graag verder om iedereen te betalen en zelf niet verder in de problemen te komen.
Eigen huis zonder overwaarde en gemeenschap van goederen .
graag jullie visie hierop
Met vriendelijke groet doorgaan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38648-stoppende-vennoot-met-schulden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag