Ga naar inhoud

Nieuwe Zonnebril

Geplaatst:

S.Hermans

Beste allemaal,

Wij hebben een idee om een nieuw soort zonnebril te ontwikkelen.

De vraag waar wij mee zitten is dat we niet weten waar en hoe we het idee daadwerkelijk om kunnen zetten tot een product.

We hebben al met een plastic gieterij gemaild, maar die vragen dan meteen om een 3D ontwerp in SolidWorks of een ander design programma. Is dit de manier om het te doen, of zijn er andere wegen?

Graag jullie hulp!

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Laat ik de vraag omdraaien; hoe had je dan bedacht om het ontwerp over te brengen? Volgens mij is een digitaal 3D design niet zo een heel vreemde manier?

Geplaatst:

Dave1

Kun je niet gewoon een ontwerper zoeken die je idee omzet in een digitaal 3D ontwerp? Ik neem aan dat je wel schetsen op papier hebt?

Geplaatst:

jlnsol

Inderdaad is een 3D bestand, meer specifiek een stl- file dé manier van communiceren met een producent die bijvoorbeeld een 3D printer gebruikt om snel en goedkoop een prototype te maken. Dus is het nodig jouw ontwerp in te voeren in bij voorbeeld SolidWorks. Dat kan ik voor je doen, naast vele anderen in NL. Bij een bril zal het waarschijnlijk om gebogen vormen gaan en getordeerde vlakken. Daar zijn de surface tools van SolidWorks voor nodig. Het invoeren kost tijd en dus geld maar dan heb je na het printen ook een echt model in handen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.