• 0

Hoe kies je de juiste webdesigner?

Ik heb voor een project een nieuw design nodig (voor groothandels site).

Nu ben ik aan het rondkijken naar voorbeelden voor wat ik mooi vind maar is erg lastig.

 

In het verleden al vaak designs laten maken en vaak leverde dat designs op die best mooi zijn en waar ik op dat moment tevreden over was.

Maar later er achter kwam dat de indeling eigenlijk toch niet zo functioneel is of dat andere zaken niet praktisch zijn.

Designers die ik gebruikte kunnen mooie designs maken maar doen dat puur uit oogpunt van uiterlijke kenmerken en houden geen rekening met functionele aspecten.

Vaak hebben ze geen idee waarom een button een bepaalde kleur heeft of een bepaalde vorm of waarom welke info waar moet staan.

 

Nu weet ik daar wel iets vanaf maar ook niet voldoende om dat design perfect te krijgen.

 

Nu zijn er wel grafische bedrijven die exact weten wat ze doen maar die bedrijven liggen weer ver buiten mijn budget.

 

Hoe vind ik nu een designer die me kan aanvoelen en weet waarom hij welke functie op een specifieke plek zet en een bepaalde button een bepaalde kleur geeft (of juist geen button van maakt) en dus een layout kan maken die zowel professioneel als functioneel als mooi (maar toch eenvoudig) is en welke de komende jaren mee kan gaan.

 

Wie heeft er tips om mijn zoektocht te stroomlijnen en de juiste persoon te vinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is daarom dus belangrijk dat je een goed design laat maken door een interaction designer. Dit mag best wel geld kosten aangezien er meer dan een plaatje wordt gemaakt, er wordt namelijk ook nagedacht over de gebruikerservaring en het rendement wat bepaalde onderdelen moeten en kunnen opleveren.

 

Déjà vu:

 

 

Je hebt nog meer aan een UX (user experience) of UI (User Interface) designer (functionele ontwerplaag) die rete goeie wireframes oplevert, die bijvoorbeeld helemaal gericht zijn op zo veel mogelijk verkoop, of zo veel mogelijk gebruikersgemak, die je dan leuk laat designen (grafische ontwerplaag) en dan bouwen, dan aan iemand die heel goed ontwerp oplevert zonder goed te hebben nagedacht over de commerciële/functionele doelstellingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.