• 0

NS Jaarkaart danwel OV Jaarkaart

Hallo allen,

 

Ik heb mogelijk veel zakelijk gereis naar klanten in 2013. Ik overweeg een NS Jaarkaart. Ik ben ZZP'er. Gebruik zal 90% zakelijk zijn.

 

- zijn de kosten van de kaart aftrekbaar (90% of 100%) of mag het alleen obv werkelijke kosten en moet ik dan losse treinkaartjes kopen?

- voor de btw (6%) op de kaart idem

- maakt het voor de aftrek uit of het een OV of NS kaart is? Gelden dezelfde regels?

 

Kan ik gewoon de "normale" cq. "particuliere" kaart kopen of moet het perse de zakelijke zijn voor deze afrek? Oftewel, kan de NS bij een normale ook een bon met btw op bedrijfsnaam leveren? De zakelijke kaarten zijn vanaf 10 stuks en ook duurder (de persoonsgebonden OV kaarten niet, de persoonsgebonden NS kaarten wel).

 

Vast dank.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hieruit maak ik op dat bijvoorbeeld ook per (prive) fiets een aftrek van 19ct mogelijk is .

De Belastingdienst vermeldt dat zelfs expliciet op haar website. Mijns inziens rekken ze hiermee de wettekst een beetje op en interpreteert Dennis 'm juister, maar kennelijk is dit het beleid.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Kijk nou, een draadje van mij gereanimeerd :) Kan ik meteen even aanvullen hoe dat voor mij is afgelopen. Omdat ik uiteindelijk niet elke dag ging reizen maar tussendoor in hotels verbleef was een jaarkaart niet meer de goedkoopste oplossing. Ik betaalde in 2013 dus per reis. Niet door losse kaartjes kaartjes te kopen, maar via een NS Businesscard. Werkt ook in tram, bus en metro (althans in de gebieden waar ik kom). Keurig een totaalfactuur maandelijks achteraf, dat scheelt me een hoop administratie. Uiteindelijk gaf ik per maand toch zo'n 200 euro uit aan openbaar vervoer.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.