• 0

gat in de markt of allang uitgevonden ?

Zoals jullie ondertussen wellicht weten ben ik geen aankomend technostarter en dus ook niet zo'n computer-wizzkid (ik ben allang blij dat ik het internet op kom *hahahaha*).

Misschien dat één van jullie het allang bedacht heeft maar eeeeh ..... bestaat er zoiets als een "invul-website" ?

Wat ik daarmee bedoel is een standaard (lege) website waar de gebruiker alleen maar zijn eigen tekst, plaatjes e.d. in hoeft te plakken en dan meteen een kant-en-klare website heeft.

Ik ben wat aan het knoeien met Dreamweaver maar daar loop ik binnen 15 seconden mee vast omdat ik niets snap van die, voor jullie ongetwijfeld normale, technische kreten.

 

Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die wél verstand heeft van websites enzo een appeltje-eitje is om iets dergelijks in elkaar te draaien.

De klant hoeft dan alleen maar aan te geven welke vorm de site moet hebben en eventueel welke achtergrondkleur en de rest kan hij zelf.

 

Is dit een "gat" tussen zelf knoeien en een webdesigner inschakelen of heb ik iets bedacht dat allang is uitgevonden ?

 

PJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De oplossing is er al: CMS (content management system)

 

Dit is een oplossing die het mogelijk maakt om online de teksten van webpagina's aan te passen of nieuwe aan te maken, etc

Je kunt ook plaatjes toevoegen.

Op dit moment zijn er al vrij veel aanbieders van dit soort applicaties.

 

 

Link naar reactie
  • 0

kijk, dát bedoel ik dus ...... weet ik veel wat een "template" is.

Ik heb dus nu zo'n voorbeeld gedownload, geopend in mijn dreamweaver en dan ................ heb ik weer geen idee wat ik ermee moet.

 

Lijkt me dus het beste om t.z.t gewoon een professional in te huren, scheelt een hoop frustratie en hoofdpijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja al het zo makkelijk was, dan kunnen een hoop ontwerpbureaus wel stoppen.

Heb je al de tutorials van Dreamweaver gedaan?

Dat scheelt ook weer een hoop.

 

Je kunt ook een boek over Dreamweaver kopen. Hoeft niet duur te zijn.

 

Ik ben een jaar of 3 met dreamweaver begonnen en in het begin snapte ik er ook geen hout van.

Gewoon oefenen en goed lezen.

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Templates zijn er eigenlijk al heel lang, maar ze leveren meer het grafische dan het technische gedeelte van een website. Als je het template gedownload hebt zul je toch zelf de spullen en kennis moeten hebben om er echt een website van te maken.

 

Een CMS alleen is ook geen oplossing, zoiets is bedoelt om een website aan te passen, niet om er 1 in te ontwerpen. Natuurlijk kun je een CMS met een template (laten) combineren, zodat je zowel de grafische als de technische kant hebt opgelost. De texten en plaatjes vul je dan zelf in, de meeste CMS'en hebben een ingebouwde editor waarmee dat zonder html-kennis kan.

Link naar reactie
  • 0

ben ik met je eens maar meer omdat ik het zelf niet kan dan dat ik de illusie heb een unieke website te krijgen.

Volgens mij is alles al zo'n beetje uitgevonden en pikt iedereen links en rechts wat van elkaar om zo een "uniek" ontwerp neer te zetten.

Juist daarom dacht ik dat het wel handig zou zijn om hetzelfde te doen; gewoon uitgaan van een site die je aanspreekt, tekst, logo en eventueel de kleurtjes wat aanpassen en floeps ........... website klaar!

Zo simpel is het dus niet en ik zal dit gewoon moeten overlaten aan mensen die er wél verstand van hebben, je kunt tenslotte niet overal goed in zijn !

Link naar reactie
  • 0

Echt 100% uniek bestaat misschien niet meer, al kom ik nog wel eens sites tegen waarvan ik zeg wauw wat origineel. Wat ik meer bedoel is dat bij een eigen site je uit kunt gaan van je huisstijl, en zo toch een 'unieke' look op kunt bouwen. Op dat moment is het ook jouw website en kom je die niet exact zo weer tegen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er in ieder geval wel achter dat het zélf maken niet zo eenvoudig is als ik dacht (of hoopte).

Helaas is het niet altijd zo dat de dingen zo eenvoudig zijn als ik me voorstel en kan ik niet alles zelf doen, op het gebied van computers ben ik blijkbaar een enorme dombo.

Mijn vrouw heeft laatst het boek "webdesign voor dummies" gekocht er zelfs dáár moet ik na de inleiding afhaken, zegt genoeg toch !

In een ander topic "beschuldigde" iemand mij ervan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten en dat is ook zo !

Ik denk vaak "oh, dat kan ik zelf wel", juist omdat het er op zich simpel uit ziet en iedereen het tegenwoordig lijkt te kunnen.

Voor mij is nu duidelijk dat ík het in ieder geval niet kan en dat hier gewoon professionele hulp bij in moet roepen en dus ook de prijs voor die professionaliteit zal moeten betalen (dat vraag ik tenslotte straks ook van mijn klanten).

Ik weet in ieder geval wel dat ik op dit forum maar één keer hoef te roepen "wie kan voor mij een website maken ?" en ik heb meteen vierhonderd reakties *hahahaha*.

Nu eerst maar eens zorgen dat ik m'n bedrijf van de grond krijg en dan komt het met die website vast wel goed.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er in ieder geval wel achter dat het zélf maken niet zo eenvoudig is als ik dacht (of hoopte).

Helaas is het niet altijd zo dat de dingen zo eenvoudig zijn als ik me voorstel en kan ik niet alles zelf doen,

 

Je hoeft ook niet alles te kunnen toch? Ieder z'n vak. Heel vaak zien mensen gewoon niet hoeveel werk er wel niet zit in een website.

 

Mijn vrouw heeft laatst het boek "webdesign voor dummies" gekocht er zelfs dáár moet ik na de inleiding afhaken, zegt genoeg toch !

In een ander topic "beschuldigde" iemand mij ervan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten en dat is ook zo !

Ik denk vaak "oh, dat kan ik zelf wel", juist omdat het er op zich simpel uit ziet en iedereen het tegenwoordig lijkt te kunnen.

 

Iedereen denkt ok dat hij het zelf kan. ;D

Ik heb ooit een offerte uitgebracht voor een site die met frontpage in elkaar gezet was (zegt genoeg) en mijn voorstel werd niet geaccepteerd, omdat hij zijn ontwerp mooier vond. Sterker nog, hij is zijn ontwerp gaan doorverkopen. :-\

 

Voor mij is nu duidelijk dat ík het in ieder geval niet kan en dat hier gewoon professionele hulp bij in moet roepen en dus ook de prijs voor die professionaliteit zal moeten betalen (dat vraag ik tenslotte straks ook van mijn klanten).

 

Vraag die in mij op kwam was, waarom wil je een website? Waar gaat die voor dienen? Als je alleen een website wil omdat iedereen die heeft kun je het misschien wel uitstellen en zo geld besparen. Ik vind altijd dat een website een doel moet hebben, een doelstelling. Als die er niet is wordt de website ook niet meer bijgehouden en wordt hij op den duur overbodig.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Template? Invulveldjes? Dit begint toch verdacht veel op een cu2.nl achtige omschrijving te lijken. Die is echter meer bedoeld voor jongeren. We zijn op dit moment bezig om een harde concurrent voor cu2.nl te bouwen, maar daar kan ik nog niet te veel over zeggen ;).

 

Het is voor bedrijven ook niet zo professioneel om een dergelijk format website te gebruiken. Zeker in de multimedia/ict branche is onderscheiden van levensbelang, om over andere branches nog niet te spreken.

 

Groeten!

Sietse (MediaBattery)

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Victor,

Het doel van mijn (toekomstige) website is heel simpel: klanten werven.

Ik ben bezig met het opzetten van een hondenschool en tegenwoordig kijkt niemand meer in de Gouden gids maar ........... op internet.

Het zal dus een presentatie van mij school moeten zijn met eventueel de mogelijkheid om online in te schrijven (al vind ik telefonisch kontakt wel plezieriger omdat je dan meer info kunt geven en krijgen)

dus geen site-omdat-iedereen-er-eentje-heeft maar puur funktioneel

Link naar reactie
  • 0

PJ, een site hoeft niet enorm uitgebreid en 'moeilijk' te zijn om te werken. Kijk eens naar de site van mijn bedrijf Paragin, die ons door de eenvoud veel complimenten oplevert. Het is niet meer dan één pagina met daarop exact hoe wij ons willen voorstellen, wat wij kunnen en hoe ons te bereiken.

 

Misschien dat zoiets al een stuk makkelijker is om op te zetten? Denk goed na over je teksten en je uitstraling, dat is veruit het belangrijkste.

Link naar reactie
  • 0

is inderdaad een heerlijk rustige site met precies de informatie die ik als potentiële klant zoek (en een mooi logo !).

Jullie bussiness is echter iets anders dan de mijne en ik kan dus niet één pagina maken met 12 doorverwijzingen naar "mijn werk".

Het zal dus een meer traditionele site moeten worden.

Let wel, ik wil mijn diensten aanprijzen en de kwaliteit daarvan zal moeten blijken uit de informatie die ik geef en niet uit de hoeveelheid gadgets of ingewikkelde, technische webdesignhoogstandjes op mijn site.

Ik denk dat je goed het verschil moet maken tussen een website om informatie te geven over een produkt of dienst die niets met internet, webdesign o.i.d. te maken heeft en een site waarin je juist wél dat soort diensten en produkten wilt verkopen.

Als ik een relatief amateuristische site heb maar daarop wel mijzelf, mijn school en mijn diensten goed weet aan te prijzen dan zal ik waarschijnlijk tóch succesvol kunnen zijn.

Maar als ik van het ontwerpen van websites mijn beroep heb gemaakt dan mag mijn info misschien wat belabberd overkomen, als mijn site er maar flitsend uitziet.... toch ?

Link naar reactie
  • 0

Nee dat vind ik niet. Als mijn website een goed ontwerp heeft, maar ik een hele slechte tekst schrijf gaat geen enkele bezoeker contact opnemen. Een website moet een goeie layout, en een goede tekst hebben. Hoe vaak zie je geen sites waar de tekst uit de brochure is gekopieërd? Geloof me, schrijven voor het web is ook een vak apart. Als ik een hondenschool zoek voor mijn hond (heeft onze hond niet nodig hoor, maar stel ;)) en ik kom een 'homepage ontwerp' tegen, dan haak ik af. Ook al is de tekst nog zo goed. Met een goed ontwerp laat je zien dat je er over nagedacht hebt.

 

Jullie bussiness is echter iets anders dan de mijne en ik kan dus niet één pagina maken met 12 doorverwijzingen naar "mijn werk".

 

Wat dacht je van "Onze traningen"? Misschien is 1 pagina wel wat weinig maar een informatieve website hoeft ook niet zo groot te worden.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik van het ontwerpen van websites mijn beroep heb gemaakt dan mag mijn info misschien wat belabberd overkomen

Dus als ik goed lees vind je de info op onze site belabberd? ;)

 

en een mooi logo !

Dank je wel, hij is spiksplinternieuw :)

 

Maar weer even on-topic, want onze één-pagina website kan volgens mij juist wel als voorbeeld voor die van jou dienen. Stel, je maakt een pagina met bovenaan een mooie foto en ernaast een korte, persoonlijke introductie van wie je bent en wat je doet.

Daaronder zet je telkens links een activiteit neer, en rechts kort wat info erover. Dat doe je voor al je activiteiten. Helemaal onderaan zet je uitnodigend verpakt je contactinformatie neer. Dan heb je volgens mij een prima pagina met álles wat je kwijt wilt?

 

Het dwingt je bondig te zijn, iets wat op het internet erg goed werkt. Men wil geen lappen tekst, men wil vertrouwen krijgen in jou als persoon en in jouw bedrijf.

 

Dus zoiets:

____________________

| | Welkom op onze website!

| foto |

|___________________| (introductietekst)

 

activiteit 1 Omschrijving. Omschrijving.

Omschrijving. Omschrijving.

 

activiteit 2 Omschrijving. Omschrijving.

Omschrijving. Omschrijving.

 

activiteit 3 Omschrijving. Omschrijving.

 

Geïnteresseerd? Neem contact met mij op!

 

(Adresinfo)

 

Simpel en overzichtelijk :)

Link naar reactie
  • 0

om even een idee te geven van wat ik bedoel:

 

Ik ken een aantal sites die "webdesigntechnisch" heel beroerd overkomen maar waar uit de inhoud blijkt dat het bedrijf áchter de site (de hondenschool dus) absoluut professioneel is.

Daar tegenover ken ik ook sites die er helemaal perfekt uitzien maar waarvan de inhoud niet klopt of de mensen absolute amateurs zijn op hun "vakgebied".

Als ik dus een keuze moet maken voor een goede hondenschool dan kies ik voor de school met de "homepage" die wél de aantoonbare kwaliteiten heeft waar ik naar zoek, dus kennis en ervaring op het gebied van honden trainen.

 

Als ik nu een webdesigner zoek dan klik ik al weg als de presentatie van hun eigen site me niet aanstaat, los van de inhoud.

Dus als een webdesigner op z'n site 100 referenties heeft staan en een hele berg opleidingen en diploma's heeft maar het "plaatje" ziet er niet uit dan krijgt hij of zij mij in ieder geval niet als klant.

Stel dat ik een site zie waar weliswaar wat type- of schrijffouten op staan (iets waar ik persoonlijk overigens wel een hekel aan heb) maar het ontwerp ziet er goed uit dan zou ik toch eerder voor een dergelijke webdesigner kiezen.

 

Wat ik maar wil zeggen is dat een webdesigner z'n eindprodukt op z'n site laat ziet terwijl ik niets meer wil dan vertellen wie ik ben en hoe je me kunt bereiken.

 

Kijk maar eens naar advertenties in tijdschriften (voor de freaks onder jullie, dat zijn internetpagina's op papier [zeg maar heel dun geschilde bomen], met een nietje er doorheen).

Een advertentie van een reclameburo moet laten zien hoe dát buro eventueel voor mij reclame zou kunnen maken.

Een advertentie van een loodgieter hoeft alleen maar informatie te geven over hun ik hen kan bereiken en eventueel bij welke branche-organisatie ze zijn aangesloten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap precies wat je bedoeld. Ontwerpers kijken er misschien iets anders tegenaan. Ik vind dat presentatie alles is. Als je tekst goed is, en een ontwerp hebt dat er gelikt uit ziet, durf ik bijna te zeggen dat je meer klanten zult vinden. Als je dan alles op 1 pagina kwijt kan, heb je snel een mooie website. Form follows function gaat hier ook op. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

even een knuppel in jullie (webdisigners) hoenderhok .........

 

is het zo dat je een hoop shit (misschien wel letterlijk een mooie, verse hondendrol *hahahaha* ) kunt verkopen als de presentatie maar goed is ?

 

Ik heb geen idee hoe de designerswereld eruit ziet maar is het soms niet zo dat jullie elkaar toch een beetje de loef proberen af te steken door de meest fantastische sites te maken met de mooiste en ingewikkeldste constructies of maken jullie de site die de klant wil, ook al is dat in jullie ogen, en die van jullie concurrenten, een saaie of misschien wel amateuristische site ?

Link naar reactie
  • 0

even een knuppel in jullie (webdisigners) hoenderhok .........

 

is het zo dat je een hoop shit (misschien wel letterlijk een mooie, verse hondendrol *hahahaha* ) kunt verkopen als de presentatie maar goed is ?

 

Ik heb geen idee hoe de designerswereld eruit ziet maar is het soms niet zo dat jullie elkaar toch een beetje de loef proberen af te steken door de meest fantastische sites te maken met de mooiste en ingewikkeldste constructies of maken jullie de site die de klant wil, ook al is dat in jullie ogen, en die van jullie concurrenten, een saaie of misschien wel amateuristische site ?

 

Als designer wordt je geacht om actief met je opdrachtgever te kunnen meedenken. Dat betekent dat je in staat moet zijn om de klant ervan te overtuigen dat zijn wensen qua vormgeving mogelijk negatieve gevolgen kunnen hebben. Als je met "ja en amen" je klanten benadert, dan denk ik dat je jezelf als vormgever niet voldoende serieus neemt. Of je klant je dan serieus zal nemen, is ook nog maar de vraag.

 

Een gelikte site is in mijn ogen prima. En als vormgever is het je plicht om ervoor te zorgen dat de content daarin goed tot z'n recht komt. Maar da's mijn mening ;).

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Ontwerpers kijken er misschien iets anders tegenaan. Ik vind dat presentatie alles is. Als je tekst goed is, en een ontwerp hebt dat er gelikt uit ziet, durf ik bijna te zeggen dat je meer klanten zult vinden.

 

Was even een reaktie op "presentatie is alles".

Ik vroeg me gewoon af in hoeverre webdesigners kicken op "the ultimate site"

 

Het is mij absoluut duidelijk dat een site niet ingewikkeld hoeft te zijn en vooral funktioneel moet zijn.

Ik heb voor mezelf in ieder geval een duidelijk beeld wát ik met mijn site wil vertellen, ik moet straks alleen nog even iemand vinden die dat in die heftig ventilerende kast hier op het buro weet te proppen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.