Ga naar inhoud
  • 0

Mini transacties, hoe afhandelen? Automatische incasso of iets anders?

Newbee     1 0

Beste HL Forum leden,

 

Op dit moment staat onze onderneming aan het begin om opgestart te worden, we zijn stukje bij beetje te voorbereidingen en onze processen aan het optimaliseren om binnenkort van start te kunnen gaan.

 

Ik loop alleen op dit moment bij het factuur proces tegen een aantal zaken aan en ik hoop dat jullie mij met jullie ervaring en kennis mee kunnen helpen.

 

Mensen gaan gebruik maken van onze WiFi diensten, wij willen dit per minuut of per mb gaan berekenen (hier zijn wij nog niet precies over uit).

 

Voor 0,20 cent kan per 5 minuten, gebruik gemaakt worden van de WIFI, we willen onze klanten een maandelijks factuur sturen.

Het punt is hoe kunnen wij dit het beste verrekenen? Is automatische incasso een optie, bij welke partij kunnen we dit het beste doen want 0,20 cent is natuurlijk niet veel winst en als een bedrijf 0,10 cent per automatshce incasso vraagt is onze winst dus minimaal... Hoe zouden we dit proces voor mini transacties het beste kunnen inrichten zodat wij de maximale winst uit de toch al mini bedragen kunnen halen...

 

Ik hoop dat jullie ons hierin kunnen adviseren.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Moderator     3,2k 344

Prepaid bundels van 5 of 10 euro? Koop grotere bundel, betaal minder per uur? 5 euro voor twee uur, 10 euro voor 5 uur, bijvoorbeeld.

 

Let er trouwens op, je hebt het over 0,20 cent per 5 minuten. Dat is 2,4 cent per uur en dus maar een tiental cent per dag. Hoogstwaarschijnlijk niet wat je bedoelt. ;)

 

EDIT:

 

Je kan ook onbeperkt gebruik per dag factureren. Zoiets als wat Vodafone ook doet. Je rekent dan bijvoorbeeld 2 euro per dag dat er van de verbinding gebruikt gemaakt wordt. Ongeacht of dat 2 minuten of 4 uur was.

 

Zorg er in elk geval voor dat de volumes toenemen en gebruik een rekenmethode zodat je minimum factuurbedrag dus hoger komt te liggen.

Link naar reactie
  • 0
Senior     62 3

Je moet inderdaad de voor- en nadelen van vooraf en achteraf betalen bekijken.

 

Je zou je klanten vooraf (dmv ideal, paypal etc) krediet kunnen laten storten op hun account. Hierdoor heb je ook het voordeel dat er op een gegeven moment een aantal klanten zijn die tegoed 'achterlaten zonder dit nog te gaan gebruiken'. Ander voordeel is uiteraard dat jij veel eerder je geld hebt.

 

Achter afrekenen zou je kunnen inrichten en dit evt. afrekenen met een partij als ClickandBuy. Misschien moet je eens research gaan doen naar de term: MicroPayments, wellicht dat je hierdoor nog bij oplossingen terecht komt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.