Ga naar inhoud

Debiteurenbeheer, "eens wat anders"

Geplaatst:

ironny

Beste,

 

Niet betalende debiteuren blijft vaak een probleem. Zeker wanneer je nog geld te goed hebt van iemand of van een bedrijf die inmiddels geen klant meer bij je is.

Na de talloze beloftes en toezeggingen sta je na lange tijd en veel energie nog steeds met lege handen. Zo heb ik nu ook een geval waarin ik lang goed van vertrouwen ben geweest maar geen boe of bah meer hoor en nog geen betaling is gedaan.

Nu is uitbesteden aan een incassobureau natuurlijk een optie, maar ik zat me te bedenken of het ook anders kan.

Nu heb ik wat bedacht wat ik graag even wil delen, maar ik kan pas later vertellen of het dadwerkelijk werkt ;)

 

Ik ga mijn debiteuren geld geven….!!

 

Men krijgt van mij een laatste schrijven met hierin de melding dat men, bij geen betaling van mij dagelijks een bedrag over geschreven krijgt op hun bankrekening.

 

Dit komt er dan ongeveer uit te zien zoals in de bijlage.

 

Ik weet dat dit me geld kost, maar dat is wel te overzien. Ik kan me voorstellen dat als je elke dag een bedrag van € 0.01 op je bankrekening ziet geplust, dit erg gaat irriteren. Zeker wanneer je je mutaties via de telefoon beluistert….

Nu wordt men dagelijks geconfronteerd met een achterstand. Is toch ook niet fijn...

Afgezien daarvan zal dit de bank natuurlijk ook opvallen wanneer men eens vraagt naar een krediet of om andere hulp.

Dit wil ik dan doorzetten tot het moment dat het openstaande saldo is voldaan.

 

Het is weer eens wat anders….

 

groet,

Ronny

 

 

betalingsachterstand_bijschrijving.thumb.jpg.fe9eb66c58850629df7db382e08ae1e4.jpg

www.bofatelefoondienst.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Jamie van Soest

En dan ga ik weer eens denken hoe ik dan aan mijn geld kom. Ik heb toevallig een product nodig wat die klant verkoopt. Misschien ga ik die wel gewoon bestellen en dan ook mijn factuur niet betalen maar verrekenen?

 

 

 

Waarom wordt de betaling dan niet afgedwongen middels gerechtelijke stappen?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Geplaatst:

ironny

  • Auteur

Dat is ook nog een optie hoor.

www.bofatelefoondienst.nl

Geplaatst:

Marjan

Mijn advies is: niet te lang mee wachten. Als je zelf het hele aanmaanproces al netjes hebt doorlopen en de debiteur reageert nergens op kun je net zo goed meteen naar een deurwaarder en gerechtelijke stappen nemen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.