Goedendag, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb me geregistreerd omdat ik op deze site veel antwoorden heb gevonden op vragen die verband houden met het opzetten van een adminstratie voor mijn eenmanszaak. Erg fijn, het geeft mij veel vertrouwen.
Ik heb per 1 juli 2011 een eenmanszaak opgericht. Met de gevonden informatie hier en elders heb ik in een spreadsheet mijn eigen administratie opgezet. Dat ik zo'n 15 jaar geleden (in mijn studententijd) penningmeester ben geweest van een studentenvereniging heeft ook geholpen, al was het wel even diep graven.
Wat je verder moet weten:
Mijn eenmanszaak heeft een erg lage omzet (in 2011 ca. 170 Euro en in 2012 ca 1200 Euro) en dit is ook de bedoeling. Ik doe het erbij naast een zware baan en het is niet mijn ambitie om de eenmanszaak uit te breiden en de andere baan af te bouwen. Gezien de lage omzet wil ik de administratie zelf (blijven) doen en niet uitbesteden aan een professional. Ik verwacht dit te kunnen, ik heb geen ingewikkelde zaken zoals werknemers, pensioenen en loonadministratie. Vooral omzet, BTW en inventaris.
Mijn vraag aan jullie:
Graag zou ik de zelf gemaakte opzet hier willen laten zien en feedback ontvangen. Ik wil vooral weten of ik het goed doe, als bevestiging. Maar ik weet niet of hier op dit forum bereidheid voor bestaat.
Ter informatie:
Ik heb de adminstratie 2011 klaar. Er zijn 18 boekingen. Ik heb een W&V rekening en een balans opgesteld. De balans lijkt te kloppen: activa en passiva zijn aan elkaar gelijk (al zegt dit natuurlijk nog niet zoveel, dat weet ik).
Dus: afhankelijk van de eerste paar reacties zou ik graag in het kort enkele boekingen als voorbeeld willen laten zien en hoe ik dit heb verwerkt in de W&V rekening en de balans.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pieter274
Pieter274
Goedendag, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb me geregistreerd omdat ik op deze site veel antwoorden heb gevonden op vragen die verband houden met het opzetten van een adminstratie voor mijn eenmanszaak. Erg fijn, het geeft mij veel vertrouwen.
Ik heb per 1 juli 2011 een eenmanszaak opgericht. Met de gevonden informatie hier en elders heb ik in een spreadsheet mijn eigen administratie opgezet. Dat ik zo'n 15 jaar geleden (in mijn studententijd) penningmeester ben geweest van een studentenvereniging heeft ook geholpen, al was het wel even diep graven.
Wat je verder moet weten:
Mijn eenmanszaak heeft een erg lage omzet (in 2011 ca. 170 Euro en in 2012 ca 1200 Euro) en dit is ook de bedoeling. Ik doe het erbij naast een zware baan en het is niet mijn ambitie om de eenmanszaak uit te breiden en de andere baan af te bouwen. Gezien de lage omzet wil ik de administratie zelf (blijven) doen en niet uitbesteden aan een professional. Ik verwacht dit te kunnen, ik heb geen ingewikkelde zaken zoals werknemers, pensioenen en loonadministratie. Vooral omzet, BTW en inventaris.
Mijn vraag aan jullie:
Graag zou ik de zelf gemaakte opzet hier willen laten zien en feedback ontvangen. Ik wil vooral weten of ik het goed doe, als bevestiging. Maar ik weet niet of hier op dit forum bereidheid voor bestaat.
Ter informatie:
Ik heb de adminstratie 2011 klaar. Er zijn 18 boekingen. Ik heb een W&V rekening en een balans opgesteld. De balans lijkt te kloppen: activa en passiva zijn aan elkaar gelijk (al zegt dit natuurlijk nog niet zoveel, dat weet ik).
Dus: afhankelijk van de eerste paar reacties zou ik graag in het kort enkele boekingen als voorbeeld willen laten zien en hoe ik dit heb verwerkt in de W&V rekening en de balans.
Vriendelijke groet,
Pieter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39057-mag-ik-mijn-wv-balans-bij-jullie-checken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag