Ik ben net een week klaar met het opstarten van een bedrijfje(simpele webshop). Wij hebben een VOF en moeten 1x per kwartaal omzetbelasting betalen en ik dacht 1x per jaar inkomstenbelasting.
Mijn vraag is hoe ik een simpele boekhouding kan bijhouden om de bovenstaande belastingen te kunnen aflezen.
Voor de omzetbelasting moet ik volgens mij mijn uitgaven en mijn inkomsten bijhouden toch?.
Voor de inkomstenbelasting moet ik toch inkomsten en kosten bijhouden?
Ik heb een excel bestandje voor kosten gevonden dat is deze
Kan ik dit bestandje ook gebruiken om uitgaven bij te houden?
wij hebben voor 500 euro voorraad gekocht. Het klopt toch dat deze alleen in het excel bestand komt van uitgaven(en niet in de kosten?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
grinder12
grinder12
Hallo,
Ik ben net een week klaar met het opstarten van een bedrijfje(simpele webshop). Wij hebben een VOF en moeten 1x per kwartaal omzetbelasting betalen en ik dacht 1x per jaar inkomstenbelasting.
Mijn vraag is hoe ik een simpele boekhouding kan bijhouden om de bovenstaande belastingen te kunnen aflezen.
Voor de omzetbelasting moet ik volgens mij mijn uitgaven en mijn inkomsten bijhouden toch?.
Voor de inkomstenbelasting moet ik toch inkomsten en kosten bijhouden?
Ik heb een excel bestandje voor kosten gevonden dat is deze
Kan ik dit bestandje ook gebruiken om uitgaven bij te houden?
wij hebben voor 500 euro voorraad gekocht. Het klopt toch dat deze alleen in het excel bestand komt van uitgaven(en niet in de kosten?)
alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39153-beginners-opzet-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag