• 0

Incassobureau in Amerika

Beste leden van HL,

 

Ik zou graag een incassobureau in Amerika willen starten in "staat" California. Echter is het zo dat zij geheid in een heel ander soort systeem te werk gaan in Amerika.

 

Google werkt helaas niet mee, dus daar heb ik ook niks aan op dit moment. Ik weet persoonlijk zelf niet eens of er uberhoud een mogelijkheid is om een incassobureau in Amerika te starten. Heeft iemand ideeën, tips of links waar ik eventueel terecht kan ?

 

Alvast bedankt voor de reactie's.

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt voor niet zoveel geld een ondernemersvisum krijgen, maar er zijn zoveel opties dat je het beste met een visumdeskundige kunt gaan praten, die kan adviseren wat in jouw situatie de beste weg is. het maakt ook uit of je uitzicht wilt hebben op een green card, of niet.

 

Maar weet je zeker dat je een incassobureau wilt starten in Californie? Heb je nagedacht over waarom die er niet of nauwelijks zijn? Het werkt daar anders. In ons land stuur je een incassobureau naar een wanbetaler, maar je mag niet je geleverde goederen gaan terughalen. In de VS is het moeilijk om via incasso geld te krijgen, je kunt geen beslag leggen of zo, maar je kan wel vrij eenvoudig de geleverde goederen terughalen, dus dat doen ze dan ook.

Link naar reactie
  • 0

Alles is mogelijk, that's the American way. ;D Een incassobureau in California opstarten is wel op zijn zachtste gezegd een uitdaging als ik het zo zie. Want California staat hoog op de lijst voor ingewikkeld regelgeving op dit gebied, ook al heb je geen problemen met de (groot) verschil tussen NL en de VS wat juridische structuur en aanpak van schuld betreft.

 

Om te beginnen inderdaad moet je je in de immigratie-kwestie verdiepen. Je komt er niet zo 1-2-3 in de VS aan een verblijfsvergunning.

 

Is dat geregeld moet je iets komen te weten over opstarten en bedrijfsvoering in California: hier wat resources ervoor. Score is een stichting die de MKB in de VS gratis advies geeft; en hier de California Small Business Association.

 

Over Incassobureaus: Hier de California Association of Collectors en hier wat informatie van Justitie in California over wat wel en niet toegestaan is in deze sector.

 

Dit alles gevonden met een Google search op "collection agency in California". Ik raad je aan om meer onderzoek te gaan doen en, als je het alsnog wil doen, om er naartoe te gaan en met mensen erover praten en zo mee komen te weten. Er zijn er veel clubs en verenigingen van Nederlanders in de VS, ik zou contact met deze in de betreffende staat opnemen om deze voort te zetten.

 

Het heel systeem, de onderliggende concepten en aanpak, wat wel of niet mag en wat wel/niet vanzelfsprekend is, is inderdaad compleet anders en ik denk niet dat je het helemaal achter komt met een vraagje op HL.

 

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.