• 0

Wat is de officiele afsluitdatum kapitaalverzekering?

Hallo,

 

Hopelijk weet iemand het antwoord op het volgende:

 

Begin september 1999 heb ik via een tussenpersoon een beleggingsspaarpolis afgesloten bij Avero. Gedurende 15 jaar stort ik daar een vast bedrag in en krijg ik ieder jaar een opgaaf wat de waarde is per 31 december van dat jaar. Ik dien het volgens Avero als vermogen op te geven in box 3.

 

Het was nooit zo actueel maar ben er onlangs maar eens ingedoken en ontdekte dat kapitaalverzekeringen die zijn afgesloten voor 14 september 1999 onder het overgangsrecht vallen niet in box 3 hoeven te worden meegenomen.

 

Ik heb bij Avero navraag gedaan over wat nu de exacte afsluitdatum was. Ze stuurden me een kopie van de door mij ondertekende polis uit 1999. Hierop stond dat de polis in zou gaan op 1 oktober 1999. Verder een stempel met de datum 18 september 1999 (waarschijnlijk de datum dat de overeenkomst bij Avero is binnengekomen) en tot slot mijn handtekening. Echter, de datum bij de ondertekening was destijds noch door mij noch door mijn tussenpersoon ingevuld. In ieder geval heb ik de polis voor 14 september 1999 ondertekend in bijzijn van mijn toenmalige tussenpersoon.

 

Wat ik me nu vooral afvraag is wat nu eigenlijk officieel gezien wordt als de afsluitdatum van een polis. Is dat het moment dat de polis in gaat, het moment dat de polis binnenkomt bij de verzekeraar of het moment dat de polis ondertekend wordt?

 

Ik hoop dat iemand het antwoord hierop weet...

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Fred,

 

Met de beste wil: dit is gewoon geen ondernemersvraag! (*) Dit topic gaat op slot.

Ik adviseer je je vraag eens te stellen op het rechtenforum

 

(*) = we zijn extra terughoudend met vragen over stamrechten en beleggingsverzekeringen omdat er - mede door de hoge Googleranking - een enorme aanzuigende werking van uit gaat en dit - zoals in het verleden gebeurd is - sterk ten koste gaat van de focus van dit ondernemersforum. Vandaar dat we ook - of juist - die éne vraag ook sluiten.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.