• 0

Dagelijkse betalingen Nepal, India en UK

Hallo,

 

Voor mijn nieuwe onderneming, welke ik momenteel aan het opstarten ben, kom ik wekelijks (misschien zelfs dagelijks) in aanraking met betalingen aan mijn leveranciers die gevestigd zijn in o.a. Nepal, India en UK. Betalingen zullen worden gedaan in Dollars of andere lokale valuta's. Het punt waar ik tegenaan loop is dat als ik iedere transactie verricht via mijn bank, mijn onderneming niet meer winstgevend is. Periodiek bestellen en bestellen op krediet is niet mogelijk.

 

Ik heb o.a. op dit forum gelezen over Paypal. Dit schijnt een goedkope, waarschijnlijk zelfs gratis, dienst te zijn om te betalen aan leveranciers in het buitenland. Op de website van Paypal heb ik gelezen dat er voor de koper enkel 2,5% transactiekosten bovenop de wisselkoers komt en de overige kosten voor de verkoper zijn. Hiernaast kan ik niets vinden over kosten op de website van Paypal. Wat moet ik me voorstellen bij die 2,5%? Is dit 2,5% over het totale bedrag? Komen er verder nog kosten bij? Moet ik een Paypal zakelijke rekening openen of particulier? Veel onduidelijkheid aan mijn kant.

 

Zijn er andere ondernemers die ervaring hebben met het betalen aan rekeningen buiten de EU? Ik hoop dan ook dat jullie mij tips kunnen geven om snel, veilig en bovendien goedkoop over te boeken.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Betalingen naar de UK zouden gratis moeten kunnen via je bank, dus dat valt al af.

 

Voor India en Nepal is Paypal waarschijnlijk de handigste methode, maar dat hangt een beetje af van de hoogte van de bedragen. Je kunt een zakelijk Paypal account openen en dat koppelen aan een credit card of bankrekening. Let op dat er wel degelijk kosten zijn, zie de Paypal website voor een overzicht (en lees alle kleine lettertjes goed door).

 

Over wat voor bedragen hebben we het? Gaat het steeds naar dezelfde persoon? In dat geval zou het echt handiger zijn om meerdere kleine betalingen tot 1 grotere te combineren.

Link naar reactie
  • 0

gewoon afspraken maken:

 

1) met je bank over de kosten

2) met je leveranciers, gelet op de landen zou het ook heel goed kunnen dat ze een UK rekening hebben

 

of

 

zelf een UK rekening openen, de drie door jou genoemde landen werken allemaal nog met cheuques

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo RedGeo, betalingen aan rekeningen in UK zijn in USD. Tevens gaat het om bedragen variërend tussen 50 en 120 USD.

Opsparen is geen mogelijkheid. Wat voor extra kosten heeft paypal naast de transactiekosten bovenop de wisselkoers?

 

Zijn er meer mensen met tips? Of misschien een soortgelijke situatie?

 

 

Betalingen naar de UK zouden gratis moeten kunnen via je bank, dus dat valt al af.

 

Voor India en Nepal is Paypal waarschijnlijk de handigste methode, maar dat hangt een beetje af van de hoogte van de bedragen. Je kunt een zakelijk Paypal account openen en dat koppelen aan een credit card of bankrekening. Let op dat er wel degelijk kosten zijn, zie de Paypal website voor een overzicht (en lees alle kleine lettertjes goed door).

 

Over wat voor bedragen hebben we het? Gaat het steeds naar dezelfde persoon? In dat geval zou het echt handiger zijn om meerdere kleine betalingen tot 1 grotere te combineren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.