• 0

Levensloop

Volgens de balans is er een post geboekt voor levensloop. Ik kom er nu achter dat de stortingen wel zijn gereserveerd op de balans maar nooit afgestort. Wat zijn de risico's? welke mogelijkheden zijn er om e.e.a. fiscaal correct te corrigeren? Zijn er ook nog mogelijkheden om optimaal gebruik te maken van de fiscale voordelen (achteraf). Had de accountant mij dit moeten meedelen? Ik en hier niet van op de hoogte gesteld. Ben wel DGA en bestuurlijk aansprakelijk echer tijdens de AVA's ben ik hier nooit in gekend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Wat zijn de risico's?

Dat de reservering met teugwerkende kracht moet komen te vervallen,en de aangiftes over de betreffende jaren gecorrigeerd ( of alsnog belast met revisierente, fiscalisten?)

 

welke mogelijkheden zijn er om e.e.a. fiscaal correct te corrigeren?

Niet meer. De regeling is beeindigd en kon alleen voortgezet worden door DGA's die per 31-12-2011 een minimum saldo vsn € 3.000,- op een geblokkeerde rekening hadden staan. Levensloop in eigen beheer was en is niet mogelijk, en het is nu niet meer mogelijk om geld op een geblokkeerde levenslooprekening te zetten

.

Zijn er ook nog mogelijkheden om optimaal gebruik te maken van de fiscale voordelen (achteraf

Nee, ik vrees van niet, zie voorgaand antwoord

 

Had de accountant mij dit moeten meedelen? Ik en hier niet van op de hoogte gesteld. Ben wel DGA en bestuurlijk aansprakelijk echer tijdens de AVA's ben ik hier nooit in gekend. 

Lijkt me dat die accountant wel wat uit te leggen heeft...

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.